EKONOMIJA
"KUPIĆEMO TRAJEKTE"
Abazović: Državu dižemo iz pepela
„Mi imamo plan da uvećavamo državni kapital“, poručio je Abazović

Premijer Dritan Abazović je saopštio da će država kupiti trajekte za liniju Kamenari-Lepetane i učiniti da linija bude mnogo više u službi građana nego što je bila do sada.
„Nemamo svoje trajekte ali državu dižemo iz pepela. Mi imamo plan da uvećavamo državni kapital, da trajektnom linijom Kamenari-Lepetane može da upravlja samo država“, naglasio je Abazović.
On je u emisiji „Argumenti“ istakao i da treba uvesti još jednu liniju, ne samo Kamenari-Lepetane, prenosi RTCG.
„Dobit će se vraćati kroz investicije građanima Boke. Od miliona eura građanima nijesu imali ništa, i sada gospodin Ban kaže da smo za sedam dana oštetili budžet“, istakao je Abazović.
Suvlasnik i izvršni direktor „Pomorskog saobraćaja“ Dejan Ban tvrdi da se „presabira ljudima po džepovima“.
„Bavite se prepričavanjima, to se zove širenje dezinformacija. Ljudi raspolažu sa javnim fondovima bez elaborata, bez ekonomske isplativosti… Sada nabavljaju trajekte preko javnih nabavki u skraćenom postupku. Citostatike nijesu nabavlljali po sistemu ‘kratkih’ javnih nabavki“, dodao je Ban.
Ban je ukazao na ranije izjave premijera i apelovao da ne bude sličnih.
„Nisam političar, i neću da pričam o politici. Došao sam da pričam o tome da li je odluka države bila zakonita i da li je ovo urađeno na zakonit način“, istakao je Ban.
Abazović je naglasio da su uzeli monopol na 15 godina, te da je ugovor istekao, a da ga nije produžila Vlada Duška Markovića.
„Vi ste nametali ugovor Morskom dobru, vi ste sedam-osam mjeseci radili protiv zakona. Nervoza je samo što ste ogroman novac, umjesto u državnu kasu, slili u svoje džepove“, kazao Abazović i dodao da „zbog nagomilanih problema nisu ranije mogli doći na red“.
Abazović je istakao da „Pomorski saobraćaj taj posao više ne može da radi, već da, ako žele, mogu građane da prevoze besplatno“.
„Trajekt ‘Vasilije’ svakog dana preveze blizu 1.300 vozila, ima kapacitet od samo 20 mjesta i ne može da vozi kamione. Znači da ostvaruje profit od 7.500 eura dnevno, to je 75.000 za deset dana i 200.000 mjesečno. Zamislite samo koliko šest trajekata zaradi i oni plaćaju koncesiju od 200.000 eura. Radujem se vašim tužbama“, poručio je Abazović.
Ban je kazao da Abazović „nije institucija“ i da je došao da razgovara o potezima Vlade 2023. godine.
„Trebali biste da kažete što je problem zbog kojeg ste raskinuli ugovor sa nama. Da li je taj koji je dobio na tenderu angažovao nekoga ‘ispod ruke’? Taj sigurni trajekt je upisan u registar kao brod za snadbijevanje“, kazao je Ban.
Ban je istakao da je trenutna besplatna vožnja samo marketinški trik.
„Na karti od pet eura vi imate obaveze operatora, ali i prava korisnika usluga. Ljude bez karata gurate kao po Indiji, ako se i nešto desi, ne zna niko koliko ih je bilo unutra. I nakon pisma Udruženja pomoraca, koji su tražili vanredno ispitivanje, nema jedne prodavnice da je niste obišli da kupite sijalice, pojaseve. U pitanju je samo manipulacija“, tvrdi Ban.
Abazović je naglasio da će prihoda biti kada država počne da naplaćuje usluge te da je informisan i da Ban priprema „potencijalne diverzije sa jednom OKG grupom“.
Abazović: Institucije nisu dovoljno jake po pitanju šljunka
Abazović je naglasio da je vodosnadbijevanje i dalje pod znakom pitanja, te da institucije sistema nisu dovoljno jake po pitanju eksploatacije šljunka.
„Nekoliko firmi su pronašle kopče u institucijama. Koriste se slabosti sistema“, naglasio je Abazović.
Dodaje da se mora raditi na sanaciji, a da firme moraju nadoknaditi štetu građanima.
Zastupnik Montenegro petrola avokat Nikola Martinović, kazao je da političari počinju da se bave ekonomijom.
„Vaš posao je da se bavite zakonom i da stvorite jednake uslove za poslovanje svih. Ono što je problem u Vašoj Vladi je što ne znate što je uzrok pada izdašnosti u vodoizvorištu Bolja sestra“, saopštio je Martinović.
Dodao je i da se ranije srušeno postrojenje na Cijevni ne razlikuje od bilo koje srušene kuće u Crnoj Gori.
„Nemate rješenje o rušenju. Kompaniji je bila određena privremena mjera i zabranjen rad, utvrđeno je da se na tom mjestu ne eksploatiše šljunak“, kazao je Martinović.
Abazović je istakao da je njegov jedini zadatak da štiti nacionalne interese.
„Mi smo ostvarili milijardu i nešto direktnih stranih investicija. Pričamo o zaštiti prirodnih resursa, naravno da ćemo se boriti protiv firmi koje ilegalno rade. I ranije je bilo riječi da se zaustavi ilegalna eksploatacija šljunka… Pitam Vas gdje je Montenegro petrolu građevinska dozvola i prijava gradnje? Srušili smo objekte koji ne postoje u katastru“, kazao je Abazović.
EKONOMIJA
Alabar obišao Kolašin: Rukovodstvo ga upoznalo sa potencijalima opštine
Alabar je sa Bakićem i Ivanovićem obišao grad, a potom je, prema nezvaničnim informacijama, sa predstavnicima nekoliko resora, kao i predsjednikom i potpredsjednicima Opštine Ivanovićem i Miodragom Bulatovićem (SNP), boravio na Sinjajevini, Bjelasici, ali i u NP Biogradska gora

Muhamed Alabar, investitor iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, stigao je u subotu u Kolašin, gdje je boravio do danas oko 15 sati. Sa njim su gradom prošetali predsjednik i potpredsjednik Opštine – Petko Bakić (Demokrate) i Vasilije Ivanović (Pokret Evropa sad).
Alabar je došao u Kolašin nakon što je u četvrtak, tokom RE:D konferencije u Podgorici, dobio poziv od čelnika lokalne izvršne vlasti “da dođe i upozna se sa potencijalima koje Kolašin nudi”.
Prema nezvaničnim informacijama Vijesti, za dolazak Alabara u Kolašin najzaslužniji je Ivanović, kojem se investitor iz Ujedinjenih Arapskih Emirata i najavio.
Alabar je sa Bakićem i Ivanovićem obišao grad, a potom je, prema nezvaničnim informacijama, sa predstavnicima nekoliko resora, kao i predsjednikom i potpredsjednicima Opštine Ivanovićem i Miodragom Bulatovićem (SNP), boravio na Sinjajevini, Bjelasici, ali i u NP Biogradska gora.
Ivanović nije želio da da izjavu za Vijesti povodom posjete Alabara, ali nije ni demantovao nezvanične informacije da investitor za nekoliko dana ponovo dolazi u Kolašin.
Bakić i Ivanović su u četvrtak investitoru iz UAE, kako je zvanično saopšteno, predstavili “dva ključna razvojna projekta koji se odnose na područja Sinjajevine i Bjelasice”. Kolašinci su predstavili projekte iz oblasti turizma, poljoprivrede i energetike, sa posebnim akcentom na održivi razvoj i valorizaciju prirodnih potencijala naše opštine.
Navodno, riječ je o ideji projekta radnog naziva Bjelasica 365, kao i sličnom vezanom za Sinjajevinu. Međutim, sa idejama koje su prezentovane Alabaru nijesu upoznati svi predstavnici kolašinske vlasti, ali ni građani, jer te ideje nikada nijesu zvanično prezentovane u Kolašinu.
EKONOMIJA
Berane: Poslije pet godina kapije autobuske stanice uskoro se otvaraju
„Narednih par dana ćemo otvoriti kapije autobuske stanice“, rekao je predsjednik opštine Đole Lutovac

Kapije autobuske stanice u Beranama napokon će biti otvorene narednih dana, saopštio je za Radio Crne Gore predsjednik opštine Đole Lutovac.
Odustalo se od ranije ideje da se osnuje opštinsko preduzeće koje će gazdovati stanicom o davanju u zakup ili javno-privatnom partnerstvu, što im je savjetovano, navodi Lutovac, pregovara se sa dva zainteresovana pravna lica.
Poslije pet godina kapije autobuske stanice u Beranama uskoro se otvaraju. U početku će funkcionisati kao uslužna stanica, kako bi se prevoznici i putnici sklonili sa ulice improvizovanog stajališta.
„Narednih par dana ćemo otvoriti kapije, a što se tiče odluke kako će autobuska stanica dalje funkcionisati, njih ćemo donijeti sada početkom maja“, rekao je predsjednik opštine Đole Lutovac.
Na stolu su dvije opcije, javno-privatno partnerstvo ili davanje u zakup.To je, navodi Lutovac, sugerisano tokom razgovora sa predstavnicima državnih institucija.
„Trenutno smo u pregovorima sa dva zainteresovana pravna lica. Vidjećemo šta će nam se više isplatiti. Da li da je damo u zakup ili da uđemo u javno-privatno partnerstvo“, istakao je Lutovac.
I bliži su odluci da se uđe u javno-privatno partnerstvo.
„Dati nekom ko odlično zna da radi taj posao i ko se već dokazao u tom poslu da radi opština, naravno da ubira prihode od toga“, rekao je gradonačenik Berana.
Od ranije ideje da se osnuje opštinsko preduzeće koje će gazdovati stanicom, odustalo se. Ne zbog toga što ne bi bilo isplativo i održivo, već zbog straha, kako kaže čelnik grada, od partijskog zapošljavanja.
Dok se čeka tačan datum za otvaranje i odluka o poslovanju autobuske stanice, bezbjednost objekta ispituje posebno formirana komisija.
„I nadstrašnice i samog objekta unutra. Kako bi mogli da otvorimo kapije, da u autobusi počnemo polako da ulaze, da to bude jedna uvertira pred zvaničnim otvaranjem autobuske stanice“, rekao je Lutovac.
Autobusku stanicu autoprevoznog preduzeća u stečaju, Simon Vojaž, opština je kupila krajem marta za nešto više od 970.000 eura.
EKONOMIJA
Lutovac: Vjerujem da će Alabar investirati na Jelovici
„Vjerujem da ćemo vrlo brzo imati konkretne odgovore, s obzirom da gospodin Alabar dolazi za nekoliko dana i da će imati određene prezentacije u Podgorici“, kazao je predsjednik Opštine Berane

Nakon konsultacija premijera Milojka Spajića s predsjednicima opština u vezi investicija iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, Opština Berane je kao lokaciju u koju bi trebalo investirati predložila Jelovicu.
Gostujući u Bojama jutra TV Vijesti, prvi čovjek Opštine, Đole Lutovac naveo je i zbog čega je baš ta lokacija odabrana.
„Mi smo u jednom vrlo kratkom roku kao projektnu ideju dali lokalitet Jelovice i za razlog što taj lokalitet spada u prostorni plan posebne namjene Bjelasica-Komovi u okviru koje postoji detaljni urbanistički plan Jelovice, gdje je razrađeno jedno kompletno turističko naselje, planski naravno sa tipskom gradnjom i iz tog razloga smo smatrali da je taj lokalitet idealan s obzirom da već postoje planska dokumenta koja su osnov i polazna tačka da bi nešto mogli realizovati. Pritom tu postoji sistem staza, sistem žičara, gondola, u što bi se sve moglo investirati, upravo iz tog razloga smo ponudili navedeni lokalitet“, rekao je Lutovac.
On je kazao i da će se uskoro znati sudbina njihovog predloga.
„Vjerujem da ćemo vrlo brzo imati konkretne odgovore, s obzirom da gospodin Alabar dolazi za nekoliko dana i da će imati određene prezentacije u Podgorici. Vjerujem da ćemo i u narednih 10-15 dana imati konkretne odgovore i da li će se investirati u sjever Crne Gore, odnosno konkretno na Jelovici. Mi verujemo da će to biti“, istakao je on.
- HRONIKA4 дана ranije
Pucnjava u Siti kvartu: Ranjen Igor Nedović
- DRUŠTVO2 дана ranije
(FOTO) Šavnik: Sletio sa puta, ispao iz auta i povrijeđen 12 sati visio iznad litice držeći se za rastinje
- DRUŠTVO3 дана ranije
Dijaspora u Luksemburgu večeras organizuje proslavu Dana nezavisnosti Crne Gore
- EKONOMIJA2 дана ranije
Alabar obišao Kolašin: Rukovodstvo ga upoznalo sa potencijalima opštine
- POLITIKA1 дан ranije
Đukanović: „Srpski svet“ je ljepše ime za „Veliku Srbiju“, za ono što je preteći kancer Crnoj Gori
- HRONIKA1 дан ranije
Za vikend uhapšeno 80 vozača: Vozili pijani, drogirani, počinjeni i drugi teži prekršaji