DRUŠTVO
PUTNI PRAVAC ANDRIJEVICA - MATEŠEVO
(FOTO) Andrijevica: Asfalt na putu preko Trešnjevika u katastrofalnom stanju, pretvoren u rupe i kratere
Da se saobraćajnica nalazi u katastrofalnom stanju potvrđuje i predsjednik Opštine Andrijevica Željko Ćulafić, apelujući na Direkciju za saobraćaj da čim vremenske prilike dozvole započne sanaciju
Brojni zahtjevi upućeni Vladi Crne Gore da se regionalnom putu koji od Andrijevice, preko Trešnjevika, vodi do Mateševa posveti više pažnje nijesu urodili plodom. U to će se uvjeriti svi oni koji se upute ovom prometnom saobraćajnicom koja je najkraća veza između nekoliko opština na sjeveru Crne Gore sa novoizgrađenim auto-putem. Naime, ovaj put iz dana u dan doživljava sve veća oštećenja tako da se saobraćaj odvija krajnje otežano.
Zbog prolaska teških kamiona i uklanjanja snijega sa kolovoza, u minulih dva mjeseca na brojnim mjestima došlo je do potpunog pucanja asfaltne podloge i otvaranja velikih rupa i kratera, tako da se vozači često žale da su na ovom putu njihova vozila havarisana. Da se saobraćajnica nalazi u zaista katastrofalnom stanju potvrđuje i predsjednik Opštine Andrijevica Željko Ćulafić, apelujući na Direkciju za saobraćaj da, čim to vremenske prilike dozvole, pristupe sanaciji.
„S obzirom na to da je put preko Trešnjevika regionalnog karaktera lokalna uprava nema nadležnosti da ga održava i da tamo uspostavlja režim saobraćaja. To radi država i ja ponovo apelujem da nadležne službe preduzmu hitne mjere kako bi se ovaj put doveo u red. Tim prije, jer je trenutno stanje na ovom putu, zbog velikih oštećenja kolovoza, katastrofalno. Konačno, ovaj put mora da dobije znatno ozbiljniji tretman kada je njegovo održavanje u pitanju“, kazao je Ćulafić.
Mještani smatraju da su ovakvom stanju, u dobroj mjeri, kumovali teški kamioni koji preko Trešnjevika svakodnevno prevoze nedozvoljene terete.
„Od kako je otvorena prva dionica auto-puta i usled rekonstrukcije saobraćajnice Berane – Bijelo Polje put preko Trešnjevika postao je izuzetno prometan. I pored toga što se radi o uskom kolovozu sa mnoštvom nepreglednih krivina ovim putem svakodnevno krstari veliki broj kamiona sa prikolicama koji ugrožavaju bezbjednost saobraćaja i koji svojom težinom stvaraju ozbiljna oštećenja na kolovozu. Sve to govori da se ne pridaje pažnja održavanju ovog puta i da uspostavljeni režim saobraćaja treba da se koriguje“, kazao je mještanin Milutin Đurković.
I vlasnici ugostiteljsko-uslužnih objekata na Komovima navode da loš put preko Trešnjevika usporova dolazak turista na ovo područje.
„Veliki broj turista iz čitavog svijeta hita da posjeti Komove, jer se radi o izuzetno atraktivnoj destinaciji. Međutim, ti turisti kad naiđu na prilazne puteve koji preko Trešnjevika vode ka Štavnoj i Komovima hvataju se za glavu, jer ne vjeruju da nešto ovako postoji. Tako oni, pored ovakve prirodne ljepote kojom raspolažu naši krajevi, sa sobom odnose ružne slike o našim putevima. Pred ovakvom činjenicom nadležni bi trebalo dobro da se zamisle, jer se sa ovako lošim putevima ne može razvijati turizam“, navodi Mikša Ćulafić, jedan od vlasnika uslužno- turističkog objekta na planini Štavna.
Nadležni da shvate značaj saobraćajnice od Andrijevice do Mateševa
Mještani ističu da je krajnje vrijeme da nadležni shvate značaj puta preko koji od Andrijevice preko Trešnjevika vodi do Mateševa.
„Dužina ovog puta iznosi 35 kilometara. Međutim, u datim okolnostima, zbog lošeg stanja saobraćajnice preko Trešnjevima, primorani smo da koristimo put preko Mojkovca i Kolašina u dužini od oko sto kilometara. No, i taj put se nalazi u fazi rekonstrukcije, zbog čega se vozači suočavaju sa otežanim putovanjem i dugotrajnim zastojima. Treba imati u vidu da je put preko Trešnjevika, zbog neadekvatnog čišćenja snijega u zimskom periodu, često neprohodan i da je po prioritetima održavanja svrstan u petu kategoriju. Ovo su podaci koji opominju da država mora konačno da shvati da i narod ovoga kraja ima pravo na život“, poručili su mještani.
(Izvor: Dan)
DRUŠTVO
Nevjerovatno: WC šolja sa prvog sprata Višeg suda u Podgorici propala u krivičnu pisarnicu
Tokom nezgode nije bilo povrijeđenih, a nije poznato ni kolika je šteta pričinjena i da li je uništen sudski materijal
U zgradi Višeg sudu u Podgorici u četvrtak se dogodio incident kada je iz toaleta sa prvog sprata propala wc šolja usred kancelarije gdje se nalazi krivična pisarnica.
„Obrušio se dio plafona u krivičnoj pisarnici, zbog povezanosti navedene prostorije sa toaletom koji se nalazi iznad. Sanacija je u toku, koju vrši Uprava za imovinu, u hitnom postupku“, kazala je „Vijestima“ samostalna savjetnica za ofnose s medijima Višeg suda Marija Raković.
Tokom nezgode nije bilo povrijeđenih, a nije poznato ni kolika je šteta pričinjena i da li je uništen sudski materijal.
Za adaptaciju zgrade, koja je počela prošlog ljeta, ugovoreno je nešto više od 1,3 miliona eura.
Rekonstrukcija je bila dio projekta „Unaprijeđenje efikasnosti sudstva“ kojim su rekonstruisane i adaptirane i zgrade osnovnih sudova u Podgorici, Nikšiću, Kotoru i Beranama, kao i zgrada Osnovnog i Višeg suda u Bijelom Polju.
Investitor je bila Uprava za kapitalne projekte, vrijednost radova iznosila je oko 3,5 miliona eura, a sredstva su obezbijeđena kroz finasijsku podršku Evropske unije.
Velike suše ugrozile su usjeve kafe u Brazilu i Vijetnamu, koji su najveći svjetski proizvođači te biljke, a potencijalna nestašica kafe ne zaobilazi ni Crnu Goru.
Kafu je ovih dana teško nabaviti, a to potvrđuju i vlasnici crnogorskih firmi koji se bave prodajom kafe. Na velikim su mukama: kafe u nabavci čas ima-čas nema, a neizvjesno je hoće li ova nimalo zavidna situacija potrajati.
Loša je godina, a loš i rod, a sa druge strane vlasnici firmi za prodaju kafe ne žele da iznevjere svoje potrošače.
To je potvrdio i vlasnik fabrike kafe „Crnagorakop“ Slobodan Babić.
„Nijesu samo velike suše znatno uticale da poskupe transporti. Tu su i poplave u Indiji. Svjedočimo jako lošoj situaciji. Kuburimo sa svim još od početka godine“, požalio se Babić za Portal RTCG.
Cijena kafe non-stop skače, a Babić kaže da su im spas zalihe, mada se i trude da ne povećavaju cijene.
„Mi ćemo da poskupljenjem sačekati. Naša politika nije da svako malo dižemo cijene. To nije popularno. Nikad nam teže nije bilo, ali trudimo se koliko možemo da ne iznevjerimo naše potrošače“, rekao je.
Cijena kafe u podgoričkim marketima na jučerašnji dan se kretala od euro i 19 do euro i 39 centi za 100 grama. Cijena za dvesta grama kafe na rafovima stajala je od 2, 38 do 2, 70, a negdje i do 2, 99 eura.
Poskupljenje je najavljeno još krajem juna, a tada su i mediji u Srbiji objavili da će i u toj zemlji biti povećane cijene kafe.
Informaciju o poskupljenju kafe „Atlantik grupa“ komentarisala je kao opravdanu, pisala je Politika.
„Generalno govoreći, i dalje poslujemo u okruženju visokih cijena sirovina i usluga. U slučaju kafe, uglavnom, usljed slabije berbe, logističkih problema s pristizanjem brodova, male raspoloživosti kafe na spot tržištu, involviranosti fondova na berzama. Konkretnije, kod arabike je zbog logističkih problema dostava kafe iz Brazila kasnila od kraja 2023. godine. Fondovi su kratkoročno iskoristili manjak kafe i podigli nivo berze, a time i cijenu arabike na visok nivo“, naveli su iz ove grupe.
Suša komplikuje početak sezone
U izvještaju Škole agrobiznisa Univeziteta u Sao Paulu navodi se da je sezona žetve u najvećoj južnoameričkoj zemlji Brazilu praktično ravna u odnosu na prošlu godinu.
„Izvoz je čak i porastao, aktuelna suša već komplikuje početak sljedeće sezone 2025/2026“, navodi se u izveštaju.
Brazil je, kao najvećeg svjetskog proizvođača kafe, pogodio najduži period bez padavina u više od sedam decenija, uz natprosječne temperature, što utiče na prinose te egzotične biljke, prenosi Tanjug.
I Vijetnam, drugi po veličini proizvođač u svijetu, istovremeno doživljava vrućinu i sušu, što takođe utiče na usjeve u toj zemlji.
DRUŠTVO
Štajnmiler: Beranski aerodrom imaće 3.000 radnika, najniža plata biće 1.500 eura; Rekonstrukcija bi mogla da počne na proljeće
„U planu je i izgradnja autobuske stanice u sklopu Aerodroma“, kazao je Štajnmiler
Rekonstrukcija beranskog aerodroma mogla bi da počne na proljeće naredne godine, saopštio je njemački investitor Majk Štajnmiler, koji već četiri godine pregovara sa Vladom o valorizaciji vazdušne luke. Finansije su, kaže, spremne, studija izvodljivosti – pozitivna, čeka se zeleno svjetlo izvršne vlasti.
Zapošljavaće tri hiljade radnika, najniža plata biće 1.500 eura. I za vlasnike kuća u blizini piste imaju rješenje. Kako grad nema autobusku stanicu, planiraju da je izgrade u sklopu Aerodroma.
“Mi smo spremni i samo želimo da počnemo”. Te riječi njemački investitor i pilot Majkl Štajnmiler izgovorio upravo na beranskom aerodromu obraćajući se prisutnjima na hidro-avio regati.
O reaktiviranju vazdušne luke kaže već četiri godine pregovara sa vladom.
Tim od 80 ljudi iz raznih oblasti radi na projektu, a nedavno je pokrenut sajt i objavljeno kako će izgledati aerodrom.
“Studija izvodljivosti je završena i veoma je pozitivna. Nadamo se da bi na proljeće naredne godine mogli početi sa reaktivacijom zgrade aerodroma. Finansije su spremne. Mi samo čekamo konačno odobrenje Vlade da se počne sa projektom”, saopštio je Štajnmiler.
Biće, navodi Štajnmiler, otvoreno tri hiljade radnih mjesta. Dodatne dvije hiljade radnika obećava za deceniju.
“I to što je najvažnije za ovaj dio Crne Gore i Berane, pošto znamo da su ovdje malo niže plate, najmenja plata naših zaposlenih biće 1.500 eura”, kazao je Štajnmiler.
I za građane koji žive u blizini aerodromske piste, a čije kuće bi trebalo da se ruše, njemački investitor ima fer ponudu.
“Napravićemo apartmansko naselje sa stotinu apartmana i vlasnicima kuća ponudićemo polugodišnji besplatan smještaj“, poručuje Štajnmiler.
I četiri godine već zaključana autobuska stanica u Beranama mogla bi dobiti novo ruho, ali i mjesto, pojašnjava Štajnmiler.
“Planiramo da modularno ugradimo autobusku stanicu kako bi bila dio kompleksa aerodroma”, ističe Štajnmiler.
njemački investitor Majk Štajnmilernjemački investitor Majk Štajnmiler (Foto: RTCG)
Neće trošiti struju, jer vazdušna luka neće biti priključena na mrežu crnogorskog elektrosistema. Sama će, ističe Štajnmiler, proizvoditi struju.
“Po standardima Evropske unije proizvodićemo energiju bez CO2 zagađivanja. Tako će ovaj aerodrom imati prvi CO2 free status u svijetu, dakle, biće prvi energetski nezavistan i održiv aerodrom u svijetu. Prerađivaćemo čak i kišnicu i pretvarat je u tehničku ili pitku vodu”, kaže Štajnmiler.
Opsluživaće putnike 365 dana u godini, bez obzira na vremenske uslove. Biće rezervisan za kargo letove, što je, kako kaže njemački investitor, unaprije dogovoreno.
Vlasnik kompanije “Elite Private Jet Services” preselio se u Crno Goru i osnovao novu, Aerodrom Berane d.o.o. Ukoliko, nakon brojnih neispunjenih obećanja, Štajnmiler posrnulog feniksa podigne iz pepela, voljenijeg zeta, Beranci neće imati.
Piše: Marija Barjaktarović
(Radio Crne Gore)
- HRONIKA13 сати ranije
Udes na putu Kolašin – Mateševo: Jedna osoba povrijeđena
- POLITIKA10 сати ranije
Pogledajte ko čini Odbor povjerenika u Opštini Berane nakon uvođenja prinudne uprave
- DRUŠTVO3 дана ranije
Mali naučnik iz Berana: Osmogodišnji Bogdan Radusinović čudo od djeteta
- DRUŠTVO2 дана ranije
Štajnmiler: Beranski aerodrom imaće 3.000 radnika, najniža plata biće 1.500 eura; Rekonstrukcija bi mogla da počne na proljeće
- DRUŠTVO1 дан ranije
Prijeti nestašica kafe Crnoj Gori
- HRONIKA1 дан ranije
Rožajka ostaje u pritvoru: Bivšeg supruga udarala vazom, policajca nogom