Connect with us

DRUŠTVO

TEHNIČKI PREGLED SE VEĆ RADI UPOREDO SA ZAVRŠETKOM IZGRADNJE

Auto-put bi mogao biti otvoren do Nove godine

Do sada nije bilo značajnih nedostataka i rješavani su između izvođača i nadzora, saopšteno iz Ministarstva ekologije, prostornog planiranja i urbanizma

Dionica auto-puta Podgorica – Mateševo mogla bi biti otvorena za saobraćaj i do kraja godine, ako ne bude nepredviđenih problema sa tehničkim prijemom, a najkasnije do maja sljedeće godine, saopšteno je iz Ministarstva ekologije, prostornog planiranja i urbanizma na pitanja koja su njihova očekivanja ili procjene kada bi ova dionica mogla biti otvorena za saobraćaj, prenose „Vijesti“.

”To je vrlo osjetljivo pitanje, s obzirom da je više pogrešnih prognoza bilo ranije, a koje su bile date od zvaničnika u vezi sa ovim projektom, tako da je nezahvalno da dajem neke procjene. Ali ako dajem svoje lično viđenje, nezavisno od pozicije koju trenutno pokrivam, a imajući određeno inženjersko iskustvo u ovoj oblasti, onda se nadam, da ovaj rok ne bi trebalo da prođe kraj godine, a najdalje do maja sljedeće godine”, kazao je v.d. direktora Direktorata za građevinarstvo mr Goran Gorašević.

Prošle sedmice je najavljeno da će građevinski radovi na ovoj dionici biti završeni 30. novembra, što je do sada treći rok za završetak radova, a da preostaje da se završio dio elektroinstalaterskih radova, kao i tehnički prijem.

Ovo je prvi put da se u Crnoj Gori radi tehnički prijem ovako komplikovanog građevinskog projekta.

”Tehnički prijem dionice auto-puta Podgorica – Mateševo je takozvani – uporedni tehnički pregled. Komisija pregleda radove i dokumentaciju uporedo sa izgradnjom. To je možda i prvi put u regionu da se na ovaj način vrši tehnički pregled. Dakle, zavšetkom radova, trebalo bi da se završi i tehnički pregled. Međutim, da bi Komisija završila tehnički pregled, izvođač mora u potpunosti kompletirati dokumentaciju, za čiji pregled, takođe treba izvjesno ali kratko vrijeme. Ako je izvođač bio revnostan, odnosno permanentno sa radovima dostavljao potrebnu dokumentaciju, onda bi preostala procedura do puštanja u saobraćaj kratko trajala. Naravno, ovo podrazumijeva da su radovi izvedeni u potpunosti i kvalitetno, kao i da nema “većih” sporova sa izvođačem”, kazao je Gorašević.

Na pitanje da li je moguće da tokom tehničkog prijema ova dionica auto-puta bude otvorena za saobraća i ako jeste u kojem obimu i pod kojim eventualnim ograničenjima, Gorašević navodi da je kod većih infrastrukturnih projekata nekada moguće uvesti takozvano “puštanje u probni rad”, ali to svakako u konkretnom slučaju podrazumijeva da su ispunjeni svi uslovi za bezbjedan saobraćaj.

”To je ponekad čak i korisno, kako bi se uočili eventualni nedostaci i izvršile određene korekcije do Konačnog izvještaja o tehničkom pregledu. U tom Izvještaju Državne komisije za tehnički pregled, u zaključku treba da stoji predlog da se ova prva dionica auto-puta u Crnoj Gori može pustiti u saobraćaj. Nakon toga će Vlada – Ministarstvo, svečano donijeti konačnu odluku i saobraćaj će moći da krene”, naveo je Gorašević.

Sa kineskom kompanijom CRBC je 30. oktobra 2014. godine potpisan ugovor o projektovanju i izgradnji, a cijena je ugovorena na 809,6 miliona eura. Radovi su počeli 11. maja 2015. godine i trebalo je da budu završeni na isti dan 2019. godine. Glavni radovi su već u početku kasnili skoro godinu dana. Rokovi za završetak su tri puta produžavani, a u odnosu na osnovi ugovor radovi će biti završeni sa kašnjenjem od dvije i po godine, i prekoračenjem osnovne cijene za oko 90 miliona eura.

Nakon završetka tehničkog prijema ovu dionicu će preuzeti Monteput, koji sada upravlja tunelom Sozina. Premijer Zdravko Krivokapić je prije dva dana kazao da bi izgradnja druge faze auto-puta od Mateševa do Andrijevice mogla početi u septembru naredne godine, a da bi dionica do Boljara, odnosno granice sa Srbijom mogla biti završena do kraja 2027. godine.

Ako bude nedostataka biće o trošku izvođača

Na pitanje koje su procedure u slučaju da se tokom tehničkog prijema otkriju neki nedostaci i o čijem trošku se oni ispravljaju, Gorašević je kazao da to moraju biti jasno definisane procedure u ugovornoj dokumentaciji koja je morala biti u skladu sa međunarodnim standardima (razni oblici FIDIC-a i sličnih standarda…).

”Naravno, da sve nedostatke, koji su evidentirani tokom izgradnje, uključujući i garantni period mora otkloniti izvođač o svom trošku. Imajući u vidu “Institut – uporednog tehničkog pregleda” značajnijih nedostataka ne bi trebalo da ima, jer se većina spornih takozvanih NCN-ova zatvarala tokom izgradnje na relaciji izvođač – nadzor”, kazao je Gorašević.

Ostavite komentar

Postavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

DRUŠTVO

Sjutra je Aranđelovdan – slava Vasojevića

Redakcija Portala „Berane online“ čestita svima koji slave Aranđelovdan

Foto: Screenshot

Srpska pravoslavna crkva i vjernici sjutra slave Svetog Arhangela Mihaila – Aranđelovdan.

Aranđelovdan je slava svih Vasojevića, koji su najveće srpsko pleme nastanjeno u ovom dijelu Crne Gore.

U našem narodu je, prema broju vjernika koji ga slave, najčešća krsna slava pored svetog Nikole – Nikoljdana.

Aranđelovdan je slavio i Car Dušan, Stefan Nemanja i njegovi sinovi.

Sveti arhangel Mihailo, prvi među anđelima, simbol je borbe protiv zla, i na ikonama i freskama prikazan je kao nebeski ratnik u vojničkoj opremi, sa mačem, kopljem i zlim duhom koji, okovan lancima, leži pod njegovim nogama.

U narodu se vjeruje da vrijeme na Aranđelovdan, pokazuje kako će biti tokom cijele zime i proljeća.

Njegov kult nastao je u 3. vijeku i razvio se najprije u Frigiji. Kao praznik, Aranđelovdan je ustanovljen vijek kasnije, u vrijeme Silvestera Prvog Rimskog i Patrijarha Aleksandra Aleksandrijskog.

Iako u narodu postoji običaj da se za ovu slavu ne priprema žito, Crkva podsjeća da se i na ovaj praznik prinosi žito, ali ne svetitelju već svim upokojenim precima koji su se zavjetovali svetom arhangelu Mihajlu.

Vjeruje se da ovaj zimski svetac luta prerušen u prosjaka i usmjerava nevjernike na pravi put. U nekim krajevima Srbije smatraju ga i zaštitnikom stočara.

Redakcija Portala „Berane online“ čestita svima koji slave Aranđelovdan.

Piše: Berane online

Nastavite sa čitanjem

DRUŠTVO

Berane: Zatvoren glavni ulaz ka aerodromskoj pisti betonskim barijerama

„Aktivnost se sprovodi u cilju sprečavanja tragičnih događaja i očuvanja bezbijednosti naših sugrađana. Kao što sam i ranije saopštio, aerodromska pista je zatvorena za drumski saobraćaj, tako da molim sve građane da poštuju ovu zabranu,“ poručio je predsjednik Opštine Berane Božo Premović

Opština Berane obavještava javnost da je, radi povećanja bezbijednosti, glavni ulaz ka aerodromskoj pisti zatvoren betonskim barijerama.

Narednih dana očekuje se da će i ostali pristupni putevi biti zatvoreni na isti način.

Ova mjera preduzeta je sa ciljem sprečavanja korišćenja piste za drumski saobraćaj, čime se smanjuje rizik od nesreća i obezbjeđuje sigurnost građana.

Predsjednik Opštine Berane, Božo Premović, apeluje na sve građane da poštuju zabranu odvijanja drumskog saobraćaja na pisti.

„Aktivnost se sprovodi u cilju sprečavanja tragičnih događaja i očuvanja bezbijednosti naših sugrađana. Kao što sam i ranije saopštio, aerodromska pista je zatvorena za drumski saobraćaj, tako da molim sve građane da poštuju ovu zabranu,“ poručio je predsjednik Premović.

Opština Berane nastavlja da preduzima sve potrebne korake u saradnji sa relevantnim institucijama kako bi se dodatno unaprijedila bezbijednost u saobraćaju u našoj opštini, saopšteno je iz lokalne samouprave.

Portal Berane online je do sada u više navrata pisao da se aerodromska pista nakon tragičnog događaja u kojem je život izgubila 16-godišnja djevojčica i dalje koristi za saobraćaj uprkos zabrani.

Nastavite sa čitanjem

DRUŠTVO

Podgoričaninu se pokvario auto usred noći na Jelovici, Beranci pritekli u pomoć: „Hvala vam od srca ljudi, na dobro da vam se vraća“

„Htio bih javno da se zahvalim , momku iz Berana, Davoru Ivanoviću, njegovom drugu i drugarici zbog toga sto su stali sa autom i čekali sa mnom šlep službu da se ne smrzavam dok dođe ista.

Takođe, htio bih da se zahvalim ovim putem i momku Marku Šupiću, vlasniku Šlep službe iz Berana, koji je spustio cijenu i izašao mi u susret“

Foto: Berane online

Taksista iz Podgorice, Dragan Janković našao se nevolji usred noći na Jelovici, na putu Berane – Kolašin, i to kada mu se pokvario automobil.

Međutim, pritekli su mu u pomoć Beranci, Davor Ivanović sa prijateljima, koji su zajedno sa mladićem iz Podgorice u svom autu čekali da dođe šlep služba. Temperatura je u tom trenutku bila napolju -7°.

Foto: Berane online

Ovo nam je sve ispričao sam Janković koji se tim povodom obratio Portalu Berane online i uputio zahvalnost Davoru i njegovim prijateljima, kao i vlasniku Šlep službe iz Berana Marku Šupiću.

„Sinoć sam ostao u kvaru na putu Kolašin – Berane, na planini Jelovica, na minus 7 stepeni oko 23.00h.

Htio bih javno da se zahvalim, momku iz Berana, Davoru Ivanoviću, njegovom drugu i drugarici (čija imena nažalost ne znam) zbog toga sto su stali sa autom i čekali sa mnom šlep službu da se ne smrzavam dok dođe ista.

Takođe, htio bih da se zahvalim ovim putem i momku Marku Šupiću, vlasniku Šlep službe iz Berana, koji je spustio cijenu i izašao mi u susret.

Foto: Berane online

Hvala vam od srca što ljudima vraćate vjeru u to da još uvjek postoje dobri ljudi, na dobro da vam se vraća. Vjerujte u ljude uvjek, ne odustajte od njih još uvjek nas ima poštenih!“, kazao je Janković za Portal Berane online.

Piše: Berane online

Nastavite sa čitanjem

Najčitanije