Connect with us

EKONOMIJA

RADNICI I RANIJE TVRDILI DA SE IMOVINA KRČMI

Pokradena imovina kompanije „Simon vojaž“ iz Berana, prodaja pod znakom pitanja

Cijena imovine ove autoprevozne kompanije sa prve licitacije iz oktobra prošle godine, kada je iznosila 2.346.896, sada skliznula za skoro čitav milion eura na četvrtoj po redu licitaciji, koja je zakazana za 14. februar

Stečajni upravnik beranske autoprevozne kompanije “Simon vojaž” Saša Zejak oglasio je novi javni poziv za prodaju cjelokupne imovine te kompanije, putem javnog nadmetanja, odnosno licitacije, po početnoj cijeni od 1.408.137 eura.

Cijena imovine “Simon vojaža” tako je sa prve licitacije iz oktobra prošle godine kada je iznosila 2.346.896, “skliznula” za skoro čitav milion eura na četvrtoj po redu licitaciji, koja je zakazana za 14. februar, pišu „Vijesti“.

Kao i do sada, pravo učešća na javnom nadmetanju imaju sva pravna i fizička lica, uz to da pravno lice vrši poslove javnog prevoza putnika u drumskom saobraćaju ili pruža usluge autobuske stanice najmanje pet godina, da je fizičko lice vlasnik društva koje vrši poslove javnog prevoza putnika u drumskom saobraćaju ili pruža usluge autobuske stanice najmanje pet godina.

”Na usmenom javnom nadmetanju mogu učestvovati samo lica koja do oglasom ostavljenog roka, dostave prijavu za učešće u javnom nadmetanju, sa dokumentacijom predviđenom ovim oglasom, i dokazom o uplati depozita u visini od najmanje 10 odsto početne prodajne cijene pravnog lica, čime stiču status zainteresovanog ponuđača”, piše između ostalog u oglasu.

Beranska autoprevozna firma “Simon vojaž” ušla je u stečaj polovinom aprila prošle godine, a stečajni upravnik Saša Zejak je tada rekao da se radi o firmi koja ima “posebnu socijalnu dimenziju i društveni značaj” i da ne bi bilo dobro da se prodaje segmentirano, podsjećaju „Vijesti“.

Time je okončan štrajk koji je u ovoj firmi trajao skoro godinu, a radnici su stupili u štrajk zbog toga što im vlasnici pune dvije godine nisu isplaćivali plate i druga potraživanja.

Očekivalo se da će se uvođenjem stečaja riješiti haotično stanje u pogledu funkcionisanja najprometnije autobuske stanice na sjeveru Crne Gore, posebno kada je stečajna uprava napravila partnerstvo sa firmom “Viktorija ekspres”, ali se to nije do kraja dogodilo.

Jedan broj prevoznika iz Berana sa sjevera nastavio je da bojkotuje usluge autobuske stanice, a na ulicama oko autobuske i danas vladaju gužve zbog toga što autobusi ostavljaju i primaju putnike gdje stignu.

U međuvremenu je nastavljena i prepiska između stečajne uprave i “Viktorije ekspres” sa jedne strane, i Direktorata za drumski saobraćaj sa druge.

Ovaj direktorat je, naime, na zahtjev jednog broja privatnih prevoznika kojima se duguje novac za prodate karte iz perioda prije uvođenja stečaja, oduzeo Autobuskoj stanici u Beranama licencu.

Oni su prethodno uputili zahtjev lokalnoj upravi da odredi stajališta za autobuse na proširenjima pored kolovoza, a lokalna uprava je postupajući po tom zahtjevu iscrtala stajališta na kolovoznim trakama, na nekim mjestima i u krivinama, kao što je to slučaj preko puta Doma zdravlja i na putu prema Urgentnom centru.

”Oni nisu smjeli to da urade, jer se to može učiniti samo za gradski saobraćaj, kojeg u Beranama nema, i to opet na proširenjima, a ne na kolovoznim trakama. Mi smo zbog toga predali krivičnu prijavu Osnovnom državnom tužilaštvu”, kažu iz “Viktorije ekspres”, navode „Vijesti“.

Prema njihovim riječima, uz krivičnu prijavu predali su i fotografije na kojima se vidi kako na tim mjestima, sa otvorenim škafovima, stoje i međunarodni autobusi, praveći gužvu u gradskom saobraćaju.

”Na ovim stajalištima rizikuje se život putnika, a na ove nezakonitosti niko ne reaguje, ni komunalna, ni saobraćajna inspekcija”, kazali su iz “Viktorije ekspres”.

Oglasili su se i bivši radnici koji su očekivali da će biti angažovani kroz stečaj, i izrazili nezadovoljstvo zbog ovakvog razvoja događaja. Oni ističu da ih ne zanima ko će kupiti “Simon vojaž” i atraktivnu Autobusku stanicu, već da žele samo da ponovo rade i zarađuju kako bi izdržavali svoje porodice.

Trenutno su kroz stečaj angažovana samo dva radnika, dok je “Viktorija ekspres” angažovala još oko petnaest radnika o svom trošku, za koji kažu da im u ovoj situaciji predstavlja “čisti gubitak”.

Na Rudešu nije ostao ni šraf, krali čak i instalacije iz autobusa

Ovo je drugi put da se najveći autoprevoznik sa sjevera prodaje iz stečaja. Firma se najprije zvala “Ivangradprevoz”, a zatim “Jugoprevoz”, kada je 2004. godine prodata kroz stečaj mješovitom preduzeću “Simon vojaž”. Tada je imala preko stotinu radnika i veliku vrijednost u voznom parku i drugoj imovini.

Iz “Viktorije ekspres” objašnjavaju da vrijednost na licitacijama pada zbog toga što je imovina pokradena.

”Kompletna oprema za tehnički pregled u krugu na Rudešu je pokradena. Tamo nije ostalo baš ništa, ni šraf. Šta reći ako se zna da su lopovi krali i instalacije iz autobusa koji su bili parkirani. Sve se to dešavalo prije uvođenja stečaja i za vrijeme štrajka”, kažu iz ove kompanije.

Advertisement
Ostavite komentar

Postavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

EKONOMIJA

Trgovine neće raditi 1. i 2. maja

Poručuju da za nepoštovanje slijede kazne

Foto: Berane online

Iz Uprave za inspekcijske poslove (UIP) podsjetili su sve privredne subjekte koji se bave trgovinom da ne mogu obavljati svoju djelatnost tokom Praznika rada koji obuhvata 1. i 2. maj odnosno srijedu i četvrtak.

„Podsjećamo sve privredne subjekte, koji se bave trgovinom na veliko i trgovinom na malo, da u skladu sa Zakonom o unutrašnjoj trgovini ne mogu obavljati djelatnost tokom Praznika rada koji obuhvata 1. i 2. maj odnosno srijedu i četvrtak“, navode iz Uprave za inspekcijske poslove.

Napominju da i tokom vjerskih, državnih i drugih praznika trgovina na veliko i trgovina na malo može se obavljati u:

apotekama;

specijalizovanim prodavnicama ili kioscima za prodaju hljeba, pekarskih proizvoda i kolača, cvijeća, suvenira, štampe, sredstava za zaštitu bilja ili pogrebne opreme;

benzinskim stanicama i prodavnicama za trgovinu na malo u okviru benzinskih stanica;

pijacama;

štandovima – tezgama, vitrinama i
automatima izvan pijaca i pokretnim prodavnicama;

prodavnicama, kioscima i automatima smještenim unutar zatvorenih područja autobuskih i željezničkih stanica, aerodroma i luka;

štandovima i kioscima u kojima se prodaju robe za vrijeme održavanja priredbi, festivala i manifestacija, sajmova i za vrijeme javnog prikazivanja kinematografskih djela;

skladištima za trgovinu na veliko.

„Ističemo da su za nepoštovanje pomenutih obaveza predviđene novčane kazne i zatvaranje objekata za dane u kojima nije dozvoljen rad i ovim putem apelujemo na privredne subjekte da poštovanjem propisanih obaveza daju svoj doprinos potpunoj primjeni zakona“, navode iz Uprave za inspekcijske poslove.

Kazali su i da će pored Call centra 080555555 za prijavu neregularnosti, građanima na raspolaganju tokom prazničnih dana biti i dežurni inspektori.

Kontakt telefoni dežurnih inspektora:

Srđan Simović 068881797, Podgorica
Milan Petrović 068872715, Podgorica
Jasmina Tuzović 068808874, Podgorica
Svetlana Veljić 067820525, Bar
Darka Radulović 068826546, Bar
Olga Bulatović 067620081, Ulcinj

Nastavite sa čitanjem

EKONOMIJA

Radovi na izgradnji zaobilaznice oko Rožaja nakon 16 godina u finalnoj fazi

Ovaj projekat je dobio u narodu naziv „Skadar na Bojani“

(Foto: Tufik Softić)

Radovi na završetku zaobilaznice oko Rožaja, koji traju već šesnaest godina, biće nastavljeni krajem maja ili početkom juna, kada Uprava za saobraćaj izabere novog izvođača. Novim tenderom koji je upravo raspisan, predviđeno je da radovi ne mogu da traju kraće od 350, ali ni duže od 450 dana. Portal RTCG je u više navrata pisao o tome da je iz Uprave za saobraćaj najavljeno da će ovaj projekat, koji je dobio u narodu naziv „Skadar na Bojani“, biti završen, iako je to malo ko u Rožajama vjerovao.

Podsjetimo, prva faza projekta je počela da se gradi početkom 2008. godine i trebalo je da bude završena do kraja iste godine. Četiri godine nakon toga izvođač „Konstruktor inženjering“ iz Splita je otišao u stečaj, a iz posla su se izvukli i podizvođači „Integrač inženjering“ iz Banja Luke i tek formirana podgorička kompanija „Bemaks“.

Najave tadašnjeg ministra saobraćaja Ivana Brajovića da će ubrzo raspisati tender i završiti polsove prve faze u 2014. godini, ostale su mrtvo slovo na papiru.

(Foto: Tufik Softić)

Sarajevska firma „Euro asfallt“ sa partnerima posao izgradnje druge faze i dovršetka prve, dobila je 2017. godine, kada je ministar već bio kadar Bošnjačke stranke, Osman Nurković. Oko dvadeset miliona eura je bilo opredijeljeno za taj poduhvat, iz kredita Evropske investicione banke (EIB).

Bosanci sa partnerima iz Crne Gore imali su roko od 730 dana, ili dvije godine da projekat privedu kraju, od uvođenja u posao, u decembru 2017. što je značilo da su ga morali završiti do kraja 2019. godine.

Nekoliko pehova, kao što je rušenje mosta Veliki Ibarac i urušavanje tunela Ibarac, zatim pandemija korona virusa, kao i neriješeni imovinsko pravni odnosi, bili su razlog zbog čega je taj rok produžavan dva puta, do kraja 2021. godine. Bosanska firma, koja je je u međuvremenu došla u Crnoj Gori na loš glas i zbog puta preko Jelovice, koji su gradili četiri godine duže od predviđenog roka i preko dvadeset miliona skuplje od ugovorene cijene, ni ovaj rok za završetak zaobilaznice oko Rožaja nisu ispoštovali.

Oni su se povukli iz posla kada su naplatili oko 17,5 miliona eura, ali su im nove crnogorske vlasti naplatile penale u iznosu od preko milion eura i raskinuli ugovor sa njima u oktobru prošle godine.

Prije dva mjeseca direktor Uprave za saobraćaj Radomir Vuksanović izjavio je da će tokom aprila raspisati tender za novog izvođača, nakon što im je kroz javne radove odobreno novih osam miliona eura za konačni završetak projekta.

(Foto: Tufik Softić)

Ako ovi rokovi koji su sada postavljeni budu ispoštovani, Rožaje bi za godinu, a najkasnije godinu i tri mjeseca od uvođenja novog izvođača u posao. To bi značilo skoro 18 godina od početka gradnje.

Zaobilaznica oko Rožaja, koja počinje u mjestu Zeleni na ulazu u Rožaje iz pravca Srbije, i završava se kod mosta Crnja, na izlazu iz grada, koštaće tako državu Crnu Goru ukupno oko dvadeset pet miliona eura, umjesto 19,7 da su je Bosanci završili u roku koji im je postavljen kada su posao dobili.

To sa „Euroasfalt“ nije kraj problema, jer ih čekaju brojni sporovi sa građanima Rožaja, kojima su uništili imanja, ostavljajući materijal koji je sada teško ukloniti.

Braća Demić, Mustafa i Enver krajem ove sedmice imaju ročište u sporu koji sa Bosancima vode već dvije godine zbog devastiranja 2,3 hektara zemljišta.

Protiv bosanske kompanije „Euro asfalt“ postoje dva predmeta u Specijalnom državnom tužilaštvu Crne Gore.

(Izvor: RTCG)

Nastavite sa čitanjem

EKONOMIJA

Benzin i eurodizel skuplji od ponoći

Eurosuper 95 i 98 poskupiće po dva, odnosno tri centa, eurodizel skuplji za cent

Ilustracija, Foto: Shutterstock

Eurosuper 95 i 98 biće skuplji od ponoći, saopštilo je Ministarstvo rudarstva i energetike.

Kako su naveli iz ovog vladinog resora, eurosuper 95 i 98 poskupiće dva i tri centa i u narednih 15 dana koštaće 1,62 eura, odnosno 1,66 eura po litru.

Eurodizel će poskupiti za cent i koštaće 1,49 eura po litru.

Poskupiće i lož ulje za cent, pa će naredne dvije sedmice koštati 1,45 eura po litru.

„Saglasno odredbama Uredbe o načinu i visini elemenata na osnovu kojih se formiraju maksimalne cijene naftnih derivata, naredni obračun će se obaviti 22. aprila, a eventualno izmjenjene cijene naftnih derivata važiće od 23. aprila“, piše u saopštenju resora.

Nastavite sa čitanjem

Najčitanije