Connect with us

EKONOMIJA

SAOPŠTIO MINISTAR KAPITALNIH INVESTICIJA MLADEN BOJANIĆ

Završeni građevinski radovi na auto-putu: Prva dionica će uskoro biti otvorena za saobraćaj

Ministar je kazao da će se do kraja godine znati da li ima nafte u podmorju, u kojim količinama, i da li je isplativa komercijalna upotreba tog ležišta. Rekao je da su najave veoma optimistične. Naveo je i da Crnoj Gori treba aviokompanija i da „To Montenegro“ može biti održiv uz državnu pomoć

Svi građevinski radovi na prvoj dionici auto-puta završeni su i ona će biti otvorena za saobraćaj kada komisija za tehnički prijem utvrdi da li je ispoštovan kvalitet i bezbjednost saobraćajnice, kazao je ministar kapitalnih investicija Mladen Bojanić u Bojama jutra na TV Vijesti.

Rekao je da je kompletna rekonstrukcija puta od Mateševa do Kolašina u planu za narednu godinu.

Bojanić je rekao da je optimista kada su u pitanju projekcije da će druga dionica biti završena do kraja 2027. godine.

Rekao je da se radi na idejnom rješenju za dionicu od Andrijevice do Boljara, te da traže način finansiranja za dvije dionice ukupne dužine 70 kilometara, kao i da su ranije procjene bile da će za to biti potrebno oko 850 miliona eura

Bojanić je naglasio da je na tu projekciju potrebno staviti „jedno veliko ‘ali'“, zbog poskupljenja građevinskog materijala, te rekao da će se vjerovatno morati raditi nova projekcija.

U toku su razgovori sa evropskim fondovima i Evropskom komisijom, a Bojanić je kazao kako očekuju da će država dobiti dio sredstava, odnosno da se pominje se da bi mogli dobiti do 40 odsto granta.

„Teško je da Crna Gora može priuštiti da uđe u još jedan komercijalni kredit od recimo milijardu“, kazao je on.

Rekao je da će se, kada je u pitanju plaćanje putarine, tražiti rješenja da li će se ići na mjesečne ili godišnje karte, kako bi građanima koji češće koriste auto-put cijena bila prihvatljiva.

Rekao je da korišćenje saobraćajnice u zimskim uslovima zavisi od vremenskih uslova i održavanja, te da postoje ograničenja na mostu Moračica.

„Praksa je svuda u svijetu da se u ekstremnim uslovima saobraćaj zatvara zbog bezbjednosti“, istakao je, dodavši da postoji baza gdje će biti smješteni svi koji brinu u auto-putu.

„Ne može niko da garantuje da će put biti svih 365 dana biti prohodan“, rekao je Bojanić.

Kazao je da će se održavanje puta plaćati kroz putarinu, za koju je ranije najavljeno da bi mogla iznositi od tri do tri i po eura.

Ocijenio je da bi bio „totalni promašaj“ da se gradnja auto-puta završi sa prvom dionicom.

„Ono što pokušavamo da radimo, i nemam dilemu da će se to raditi, je da nastavimo dio do granice sa Srbijom. Očekujemo da će oni završiti dio puta do granice i da imamo modernu saobraćajnicu od Beograda do Bara“, dodao je.

Bojanić je istakao da je projekat auto-puta infrastrukturno važan i zbog Luke Bar, koja ne može biti u punoj funkciji bez dobre pristupne saobraćajnice

Ministar je rekao da će se sukcesivno objavljivati dokumentacija za auto-put, a da svu dokumentaciju trenutno zakonski i ne smiju objaviti.

Bojanić, Foto: TV Vijesti

Kazao je da cijeli posao oko auto-puta treba da ispita stručna ekipa koja mora biti van Crne Gore. „Vjerovatno će nam treba dosta novca za to, ali mislim da treba istražiti sve što se dešavalo, da nađemo kredibilnu instituciju koja je spremna da svaku stavku ugovora pogleda“.

O „gubitašima“

Povodom nedavno predstavljenog izvještaja o radu kompanija u većinskom državnom vlasništvu, a u nadležnosti MKI, Bojanić je rekao da rezultati nisu sjajni.

„CEDIS jeste u problemima jer je cijena struje porasla, a drži se cijena niska za građane“, rekao je Bojanić.

Dodao je da su „malo začuđeni i brojem zaposlenih“, kao i da je evidentan problem kada su u pitanju visoke nadoknade rukovodećih struktura u kompanijama.

Podsjetio je da su predložili da se na nivou cijele Vlade usvoji pravilnik da se naknade u preduzećima u nadležnosti svih resora usklade sa njihovim poslovanjem.

„To je dosta bilo šarenoliko, ne može se uporediti rezultat sa zaradama“, istakao je.

„Crnoj Gori treba aviokompanija“

Bojanić je ocijenio da aviokompanija „To Montenegro“ može biti održiva uz određenu pomoć od strane države, koja mora biti zakonita.

Opravdanje za slabije rezultate kompanije vidi u tome što je osnovana brzo i da nije bilo vremena da se napravi kompletna strategija.

„Sve je rađeno brzo i sa jednim ciljem da se dva aviona stave u funkciju. I rekordnom roku su počeli da lete, rade ovu sezonu, ono što nam predstoji je da tu kompaniju učinimo održivom… Mala je flota, sezona je kratka, konkurencija žestoka“, kazao je Bojanić, istakavši da Crnoj Gori treba aviokompanija.

TE Pljevlja se neće gasiti „preko noći“

Govoreći o rekonstrukciji Termoelektrane Pljevlja, Bojanić je rekao da će morati vjerovatno da se raspiše novi tender za 18 miliona eura dodatnih radova, nakon što se pokazalo da ekološka rekonstrukcija, na način kako je ugovorena, ne zadovoljava stanadarde u pitanju emisije ugljen-dioksida (CO2).

Rekao je da su u pregovorima sa energetskom zajednicom u kojem roku da se ispoštuju standardi, te da TE Pljevlja trenutno može da radi, ali sa nedozvoljenom emisijom gasova.

Bojanić je kazao da se termoelektrana neće gasiti „preko noći“, ali da moraju napraviti strategiju kako da se obezbijedi stabilan i obnovljivi izvor energije, pošto TE Pljevlja trenutno proizvodi 40 odsto električne energije.

Optimistične najave o pronalasku nafte
Ministar je, povodom istraživanja nafte i gasa u podmorju, kazao da će se do kraja godine znati da li ima nafte, u kojim količinama, i da li je isplativa komercijalna upotreba tog ležišta.

„Veoma su optimistične najave i parametri koji se prate tokom bušenja pokazuju da je evidentno da tu postoji neki rezervoar nafte. Radiće se još jedna manja bušotina da bi se odradile granice“, istakao je.

Kazao je da konzorcijum zadužen za taj posao radi ozbiljno i odgovorno.

„Ukoliko se ustanovi da ima nafte, to je nekih par godina pripreme ležišta da bi se išlo u eksploataciju“, dodao je.

Naglasio je da Crna Gora nema namjeru da pravi rafinerije, već da bi se, ukoliko se nađe nafta, ona izvozila.

Kriza se može riješiti ako ima volje
Bojanić je rekao da se politička kriza može prevazići „ako ima volje“.

„Bojim se da je ona ograničena uskopartijskim, da ne kažem ličnim interesima“, kazao je on.

Advertisement
Ostavite komentar

Postavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

EKONOMIJA

Benzin i eurodizel skuplji od ponoći

Eurosuper 95 i 98 poskupiće po dva, odnosno tri centa, eurodizel skuplji za cent

Ilustracija, Foto: Shutterstock

Eurosuper 95 i 98 biće skuplji od ponoći, saopštilo je Ministarstvo rudarstva i energetike.

Kako su naveli iz ovog vladinog resora, eurosuper 95 i 98 poskupiće dva i tri centa i u narednih 15 dana koštaće 1,62 eura, odnosno 1,66 eura po litru.

Eurodizel će poskupiti za cent i koštaće 1,49 eura po litru.

Poskupiće i lož ulje za cent, pa će naredne dvije sedmice koštati 1,45 eura po litru.

„Saglasno odredbama Uredbe o načinu i visini elemenata na osnovu kojih se formiraju maksimalne cijene naftnih derivata, naredni obračun će se obaviti 22. aprila, a eventualno izmjenjene cijene naftnih derivata važiće od 23. aprila“, piše u saopštenju resora.

Nastavite sa čitanjem

EKONOMIJA

Samir Agović: Petnjica ostaje bez stanovnika

„Mladi neće da žive na sjeveru“

Agović, Foto: Radio Petnjica

Mladi nisu zainteresovani da ostanu da žive na sjeveru, da tu rade i osnuju porodicu, pa država mora osmisliti strategiju i razvojne projekte kako bi život u ovom dijelu Crne Gore bio lakši i kvalitetniji, smatra predsjednik opštine Petnjica Samir Agović.

Petnjica je jedna od opština u kojoj je u januaru zabilježen negativan prirodni priraštaj.

Agović kaže da je to loša informacija i poražavajuće stanje za njihovo društvo i zajednicu.

„Mnogo mi je žao zbog toga. Mora se raditi na snaženju porodice i na razvojnim projektima, a država mora da osmisli strategiju, pa da stvorimo bolje uslove za život naših građana. Tu podrazumijevam i nas, lokalne uprave. Nimalo ne bježimo od odgovornosti“, kazao je Agović u emisiji „Mreža“ na TVCG.

Prema njegovim riječima, mladi ljudi odlaze iz sjevernih opština u potrazi za boljim životom i nisu zainteresovani da ostanu da žive na sjeveru.

„Lakše im je da budu u mjestu gdje je sve definisano. Razumijem ih, oni žele dinamičniji život. Mladost je jedna. A mi moramo mnogo više da radimo, posebno na edukaciji. Krajnje je vrijeme da se napravi poseban program za sjever“, rekao je Agović.

Prema njegovim riječima, sjever ima resurse i perspektivu.

„Što brži razvoj infrastrukture, pa bi ljudi ostali da ovdje žive. Na sjeveru postoje resursi u turizmu i poljoprivredi i tu ima prostora za nova radna mjesta“, rekao je Agović.

Agović tvrdi da lokalna uprava radi kako bi pomogla socijalno ugroženim osobama u ovoj opštini.

„Posebno vodimo računa o učenicima i studentima i rijetka smo opština koja pomaže svojim mlađim mještanima. Poznato je da nema organizovanog prevoza između Petnjice i Berana, tako da smo uvijek spremni da pomognemo ljudima“, dodao je Agović za TVCG.

Petnjici nedostaje benzinska pumpa

Agović tvrdi da Petnjica ima sve što je potrebno za skladan i ugodan život. Tu je više obrazovnih ustanova, a u oblasti zdravstva imaju zdravstvenu stanicu u kojoj rade dva ljekara, a tu je i Hitna pomoć.

Agović kaže da im nedostaje jedino benzinska pumpa.

„To nam je veliki problem, velika je potreba Petnjičana. Nažalost, još uvijek od izgradnje nema ništa. Nadam se da će se i ona uskoro izgraditi stoga pozivam zainteresovane investitore da se jave kako bismo riješili i taj problem“, zaključio je on za TVCG.

Nastavite sa čitanjem

EKONOMIJA

Na pijaci u Podgorici 1 kg borovnica košta 40 eura

Prodavci ih prodaju u kutijama od 125 grama koja košta pet eura

Na zelenoj pijaci u Gintašu, u Podgorici, stigle su prve borovnice. Prodavci ih prodaju u kutijama od 125 grama koja košta pet eura, što znači da je kilogram 40 eura. Kako kažu građani najviše uzimaju 250 grama ovog voća.

Jagode se po kilogramu uglavnom prodaju šest i sedam. Kilogram grožđa cijenjen je od šest do deset eura, dok su kruške četiri eura. U ponudi imaju i lubenicu po cijeni od četiri, dok je pipun šest eura.

Za jabuke je neophodno izdvojiti od 1,20 do 1,80, dok je nar 3,50 eura, a limun 1,50 eura. Pomorandže mogu se kupiti za 1,50 eura, koliko koštaju i klementine. Banane su cijenjene od 70 centi do 1,50 eura.

Za kilogram krompira neophodno je izdvojiti 1,30 eura, dok su šargarepa i cvekla skuplje za 20 centi. Krastavac košta dva eura, a kupus od 0,80 do euro.

Paprike su cijenjene od tri do 3,50, a crni luk 1,50 eura. Veliki je izbor zeleniša. Kilogram spanaća može se kupiti za 3,50 eura, dok se blitva može naći i za euro, a raštan za dva eura. Salata košta tri, a pori luk euro manje, dok su tikvice od 2,50 do tri eura.

(Izvor: Dan)

Nastavite sa čitanjem

Najčitanije