EKONOMIJA
SAOPŠTIO MINISTAR KAPITALNIH INVESTICIJA MLADEN BOJANIĆ
Završeni građevinski radovi na auto-putu: Prva dionica će uskoro biti otvorena za saobraćaj
Ministar je kazao da će se do kraja godine znati da li ima nafte u podmorju, u kojim količinama, i da li je isplativa komercijalna upotreba tog ležišta. Rekao je da su najave veoma optimistične. Naveo je i da Crnoj Gori treba aviokompanija i da „To Montenegro“ može biti održiv uz državnu pomoć

Svi građevinski radovi na prvoj dionici auto-puta završeni su i ona će biti otvorena za saobraćaj kada komisija za tehnički prijem utvrdi da li je ispoštovan kvalitet i bezbjednost saobraćajnice, kazao je ministar kapitalnih investicija Mladen Bojanić u Bojama jutra na TV Vijesti.
Rekao je da je kompletna rekonstrukcija puta od Mateševa do Kolašina u planu za narednu godinu.
Bojanić je rekao da je optimista kada su u pitanju projekcije da će druga dionica biti završena do kraja 2027. godine.
Rekao je da se radi na idejnom rješenju za dionicu od Andrijevice do Boljara, te da traže način finansiranja za dvije dionice ukupne dužine 70 kilometara, kao i da su ranije procjene bile da će za to biti potrebno oko 850 miliona eura
Bojanić je naglasio da je na tu projekciju potrebno staviti „jedno veliko ‘ali'“, zbog poskupljenja građevinskog materijala, te rekao da će se vjerovatno morati raditi nova projekcija.
U toku su razgovori sa evropskim fondovima i Evropskom komisijom, a Bojanić je kazao kako očekuju da će država dobiti dio sredstava, odnosno da se pominje se da bi mogli dobiti do 40 odsto granta.
„Teško je da Crna Gora može priuštiti da uđe u još jedan komercijalni kredit od recimo milijardu“, kazao je on.
Rekao je da će se, kada je u pitanju plaćanje putarine, tražiti rješenja da li će se ići na mjesečne ili godišnje karte, kako bi građanima koji češće koriste auto-put cijena bila prihvatljiva.
Rekao je da korišćenje saobraćajnice u zimskim uslovima zavisi od vremenskih uslova i održavanja, te da postoje ograničenja na mostu Moračica.
„Praksa je svuda u svijetu da se u ekstremnim uslovima saobraćaj zatvara zbog bezbjednosti“, istakao je, dodavši da postoji baza gdje će biti smješteni svi koji brinu u auto-putu.
„Ne može niko da garantuje da će put biti svih 365 dana biti prohodan“, rekao je Bojanić.
Kazao je da će se održavanje puta plaćati kroz putarinu, za koju je ranije najavljeno da bi mogla iznositi od tri do tri i po eura.
Ocijenio je da bi bio „totalni promašaj“ da se gradnja auto-puta završi sa prvom dionicom.
„Ono što pokušavamo da radimo, i nemam dilemu da će se to raditi, je da nastavimo dio do granice sa Srbijom. Očekujemo da će oni završiti dio puta do granice i da imamo modernu saobraćajnicu od Beograda do Bara“, dodao je.
Bojanić je istakao da je projekat auto-puta infrastrukturno važan i zbog Luke Bar, koja ne može biti u punoj funkciji bez dobre pristupne saobraćajnice
Ministar je rekao da će se sukcesivno objavljivati dokumentacija za auto-put, a da svu dokumentaciju trenutno zakonski i ne smiju objaviti.

Bojanić, Foto: TV Vijesti
Kazao je da cijeli posao oko auto-puta treba da ispita stručna ekipa koja mora biti van Crne Gore. „Vjerovatno će nam treba dosta novca za to, ali mislim da treba istražiti sve što se dešavalo, da nađemo kredibilnu instituciju koja je spremna da svaku stavku ugovora pogleda“.
O „gubitašima“
Povodom nedavno predstavljenog izvještaja o radu kompanija u većinskom državnom vlasništvu, a u nadležnosti MKI, Bojanić je rekao da rezultati nisu sjajni.
„CEDIS jeste u problemima jer je cijena struje porasla, a drži se cijena niska za građane“, rekao je Bojanić.
Dodao je da su „malo začuđeni i brojem zaposlenih“, kao i da je evidentan problem kada su u pitanju visoke nadoknade rukovodećih struktura u kompanijama.
Podsjetio je da su predložili da se na nivou cijele Vlade usvoji pravilnik da se naknade u preduzećima u nadležnosti svih resora usklade sa njihovim poslovanjem.
„To je dosta bilo šarenoliko, ne može se uporediti rezultat sa zaradama“, istakao je.
„Crnoj Gori treba aviokompanija“
Bojanić je ocijenio da aviokompanija „To Montenegro“ može biti održiva uz određenu pomoć od strane države, koja mora biti zakonita.
Opravdanje za slabije rezultate kompanije vidi u tome što je osnovana brzo i da nije bilo vremena da se napravi kompletna strategija.
„Sve je rađeno brzo i sa jednim ciljem da se dva aviona stave u funkciju. I rekordnom roku su počeli da lete, rade ovu sezonu, ono što nam predstoji je da tu kompaniju učinimo održivom… Mala je flota, sezona je kratka, konkurencija žestoka“, kazao je Bojanić, istakavši da Crnoj Gori treba aviokompanija.
TE Pljevlja se neće gasiti „preko noći“
Govoreći o rekonstrukciji Termoelektrane Pljevlja, Bojanić je rekao da će morati vjerovatno da se raspiše novi tender za 18 miliona eura dodatnih radova, nakon što se pokazalo da ekološka rekonstrukcija, na način kako je ugovorena, ne zadovoljava stanadarde u pitanju emisije ugljen-dioksida (CO2).
Rekao je da su u pregovorima sa energetskom zajednicom u kojem roku da se ispoštuju standardi, te da TE Pljevlja trenutno može da radi, ali sa nedozvoljenom emisijom gasova.
Bojanić je kazao da se termoelektrana neće gasiti „preko noći“, ali da moraju napraviti strategiju kako da se obezbijedi stabilan i obnovljivi izvor energije, pošto TE Pljevlja trenutno proizvodi 40 odsto električne energije.
Optimistične najave o pronalasku nafte
Ministar je, povodom istraživanja nafte i gasa u podmorju, kazao da će se do kraja godine znati da li ima nafte, u kojim količinama, i da li je isplativa komercijalna upotreba tog ležišta.
„Veoma su optimistične najave i parametri koji se prate tokom bušenja pokazuju da je evidentno da tu postoji neki rezervoar nafte. Radiće se još jedna manja bušotina da bi se odradile granice“, istakao je.
Kazao je da konzorcijum zadužen za taj posao radi ozbiljno i odgovorno.
„Ukoliko se ustanovi da ima nafte, to je nekih par godina pripreme ležišta da bi se išlo u eksploataciju“, dodao je.
Naglasio je da Crna Gora nema namjeru da pravi rafinerije, već da bi se, ukoliko se nađe nafta, ona izvozila.
Kriza se može riješiti ako ima volje
Bojanić je rekao da se politička kriza može prevazići „ako ima volje“.
„Bojim se da je ona ograničena uskopartijskim, da ne kažem ličnim interesima“, kazao je on.
EKONOMIJA
Plazma se vraća u punom kapacitetu: Prve isporuke kreću ove nedelje
„Kompanija Bambi u potpunosti je obnovila proizvodne linije oštećene u požaru i vratila se proizvodnji u punom kapacitetu“, saopšteno je

Kompanija Bambi iz Požarevca u potpunosti je obnovila proizvodne linije oštećene u požaru i vratila se proizvodnji u punom kapacitetu, zbog čega se očekuje da će keks Plazma biti u potpunosti dostupan u prodaji u narednih mjesec dana, saopšteno je danas.
„Kompanija Bambi u potpunosti je obnovila proizvodne linije oštećene u požaru i vratila se proizvodnji u punom kapacitetu. Prve isporuke Plazme već su krenule, a proizvodi će u narednim nedjeljama postepeno stizati na rafove širom Srbije i regiona. Očekuje se da će Plazma biti u potpunosti dostupna na svim prodajnim mjestima u narednih mjesec dana, u količinama koje odgovaraju potražnji i ispunjavaju očekivanja potrošača“, piše u saopštenju te kompanije.
Generalni direktor Bambija Dragan Stajković rekao je da je kompanija za manje od godinu dana od požara uspjela da izgradi novi proizvodni pogon i u potpunosti obnovi kapacitete.
„Zahvaljujem našim potrošačima i svim partnerima na strpljenju, razumijevanju i velikoj ljubavi koju su u proteklom periodu pokazali, ali i da im ponosno poručim: Plazma se vraća, i to na velika vrata! Rijeka Plazme u našoj proizvodnji ponovo je potekla, a u narednih mjesec dana Plazma će biti dostupna u punom obimu“, izjavio je Stajković.
EKONOMIJA
Oglasio se Spajić nakon usvajanja sporazuma sa Emiratima: Ujedinjeni Arapski Emirati su zaista izvanredno mjesto
„Hvala svim poslanicima koji su glasali za bolju budućnost“, napisao je premijer

Ujedinjeni Arapski Emirati su zaista izvanredno mjesto za svakoga ko ih je posjetio — primjer kako vizija, inovacije i zdrava ambicija zagledana u dugoročnu budućnost mogu da preobraze jednu zemlju, ocijenio je premijer Milojko Spajić.
On je na društvenoj mreži Iks napisao da su danas, konačnom ratifikacijom sporazuma u Skupštini Crne Gore, otvorili vrata novoj eri partnerstva i prilika.
„Ovo je šansa da duh napretka i prosperiteta prenesemo i u našu malu, ali posebnu Crnu Goru. Hvala svim poslanicima koji su glasali za bolju budućnost“, kazao je Spajić.
EKONOMIJA
Lidl dolazi u Berane: Stari objekti se moraju porušiti do septembra
Iako se rušenju protive vlasnici i zakupci prostora koji u njima decenijama posluju, kako navode iz opštine – novog odlaganja neće biti. Preduzetnici odgovaraju da im jedino preostaje da se isele iz Berana

Opština Berane zahtijeva da izgradnju tržnice, vrijednosti pet miliona eura, finansira Vlada iz kapitalnog budžeta za narednu godinu.
Privremeni poslovni objekti u centru grada moraju se porušiti do septembra, kada zemljište treba da preuzme njemačka kompanija Lidl, kako bi gradila market, kažu iz lokalne uprave.
Iako se rušenju protive vlasnici i zakupci prostora koji u njima decenijama posluju, kako navode iz opštine – novog odlaganja neće biti. Preduzetnici odgovaraju da im jedino preostaje da se isele iz Berana.
Iz Opštine traže da Vlada iz kapitalnog budžeta za narednu godinu finansira 16 projekata vrijednih oko 20 miliona eura. Jedan od njih je i izgradnja gradske tržnice. Glavni projekat je već urađen – čeka se novac.
Miljan Ralević iz Sekretarijata za razvoj i investicije navodi da je ta tržnica vrijedna oko 5,5 miliona eura.
“Objekat je nešto oko 4.000 metara kvadratnih. To je, znači, moderan trgovinski objekat koji će da ukrasi, siguran sam, i Berane. Nekako je nadovezan na obaloutvrdu koja se trenutno radi, jer je taj objekat jednim dijelom okrenut prema gradu, a drugim dijelom prema obali-utvrdi”, kaže Ralević.
Dok se obaloutvrda gradi, čeka se izgradnja tržnice.
U neizvjesnosti su i dalje vlasnici i zakupci privremenih poslovnih prostora na zemljištu prodatom njemačkoj kompaniji Lidl. Iako se protive rušenju, iz Opštine im poručuju da će objekti biti uklonjeni, a parcela predata vlasniku na upotrebu.
“Mi bismo privremene objekte morali da srušimo do septembra. Ta površina za Lidl se mora osloboditi. Mislim da smo naišli i na razumijevanje svih zakupaca na tom dijelu. Rušenje se odlagalo par puta, ali u septembru će početi rušenje i taj će se prostor osloboditi za Lidl”, kaže Ralević.
Vlasnicima i zakupcima je saopšteno da u avgustu napuste objekte, jer u septembru počinje rušenje.
Žalosno je, navodi Mehmed Muhović, što će se, nakon trodecenijskog poslovanja, naći na ulici. Zato je prinuđen da napusti Berane.
“Kao što su i svi moji otišli u inostranstvo, vjerovatno ću i ja u Podgoricu da se preselim sa radnjom, kao i većina mojih kolega. Ovdje nema života. Sve smo plaćali uredno. Od čega ćemo da plaćamo studiranje, djece, školovanje? Od čega? Ne znamo”, kaže on.
Protestima u minuloj godini vlasnici i zakupci privremenih poslovnih prostora uspjeli su treći put da odlože rušenje objekata.
Četvrtog odlaganja neće biti, izričiti su iz Opštine.
Zemljište se, kako se navodi, u septembru mora predati njemačkoj kompaniji Lidl, kako bi počela gradnju marketa na toj parceli.
Izvor: RTCG
- HRONIKA3 дана ranije
Poginula jedna osoba u saobraćajnoj nesreći na magistralnom putu Nikšić – Vilusi
- HRONIKA1 дан ranije
Ulcinj: Dvije osobe izbodene nožem nakon tuče
- DRUŠTVO2 дана ranije
Počela naplata ulaska na ostrvo Ada Bojana
- DRUŠTVO16 сати ranije
Beranka Seka Spalević – Jokić našla novčanik sa 20.000 eura i vratila ga vlasniku
- DRUŠTVO3 дана ranije
Zbog dvogodišnjih radova na putu Berane – Bijelo Polje stanovnici prijete blokadom: „Ljeto ćemo provesti u prašini… Postaviti što prije prvi sloj asfalta“
- DRUŠTVO2 дана ranije
Vesni Medenici pozlilo u sudnici: „Meni je ovaj diskus nenajavljen iskočio“