EKONOMIJA
RADNICI I RANIJE TVRDILI DA SE IMOVINA KRČMI
Pokradena imovina kompanije „Simon vojaž“ iz Berana, prodaja pod znakom pitanja
Cijena imovine ove autoprevozne kompanije sa prve licitacije iz oktobra prošle godine, kada je iznosila 2.346.896, sada skliznula za skoro čitav milion eura na četvrtoj po redu licitaciji, koja je zakazana za 14. februar

Stečajni upravnik beranske autoprevozne kompanije “Simon vojaž” Saša Zejak oglasio je novi javni poziv za prodaju cjelokupne imovine te kompanije, putem javnog nadmetanja, odnosno licitacije, po početnoj cijeni od 1.408.137 eura.
Cijena imovine “Simon vojaža” tako je sa prve licitacije iz oktobra prošle godine kada je iznosila 2.346.896, “skliznula” za skoro čitav milion eura na četvrtoj po redu licitaciji, koja je zakazana za 14. februar, pišu „Vijesti“.
Kao i do sada, pravo učešća na javnom nadmetanju imaju sva pravna i fizička lica, uz to da pravno lice vrši poslove javnog prevoza putnika u drumskom saobraćaju ili pruža usluge autobuske stanice najmanje pet godina, da je fizičko lice vlasnik društva koje vrši poslove javnog prevoza putnika u drumskom saobraćaju ili pruža usluge autobuske stanice najmanje pet godina.
”Na usmenom javnom nadmetanju mogu učestvovati samo lica koja do oglasom ostavljenog roka, dostave prijavu za učešće u javnom nadmetanju, sa dokumentacijom predviđenom ovim oglasom, i dokazom o uplati depozita u visini od najmanje 10 odsto početne prodajne cijene pravnog lica, čime stiču status zainteresovanog ponuđača”, piše između ostalog u oglasu.
Beranska autoprevozna firma “Simon vojaž” ušla je u stečaj polovinom aprila prošle godine, a stečajni upravnik Saša Zejak je tada rekao da se radi o firmi koja ima “posebnu socijalnu dimenziju i društveni značaj” i da ne bi bilo dobro da se prodaje segmentirano, podsjećaju „Vijesti“.
Time je okončan štrajk koji je u ovoj firmi trajao skoro godinu, a radnici su stupili u štrajk zbog toga što im vlasnici pune dvije godine nisu isplaćivali plate i druga potraživanja.
Očekivalo se da će se uvođenjem stečaja riješiti haotično stanje u pogledu funkcionisanja najprometnije autobuske stanice na sjeveru Crne Gore, posebno kada je stečajna uprava napravila partnerstvo sa firmom “Viktorija ekspres”, ali se to nije do kraja dogodilo.
Jedan broj prevoznika iz Berana sa sjevera nastavio je da bojkotuje usluge autobuske stanice, a na ulicama oko autobuske i danas vladaju gužve zbog toga što autobusi ostavljaju i primaju putnike gdje stignu.
U međuvremenu je nastavljena i prepiska između stečajne uprave i “Viktorije ekspres” sa jedne strane, i Direktorata za drumski saobraćaj sa druge.
Ovaj direktorat je, naime, na zahtjev jednog broja privatnih prevoznika kojima se duguje novac za prodate karte iz perioda prije uvođenja stečaja, oduzeo Autobuskoj stanici u Beranama licencu.
Oni su prethodno uputili zahtjev lokalnoj upravi da odredi stajališta za autobuse na proširenjima pored kolovoza, a lokalna uprava je postupajući po tom zahtjevu iscrtala stajališta na kolovoznim trakama, na nekim mjestima i u krivinama, kao što je to slučaj preko puta Doma zdravlja i na putu prema Urgentnom centru.
”Oni nisu smjeli to da urade, jer se to može učiniti samo za gradski saobraćaj, kojeg u Beranama nema, i to opet na proširenjima, a ne na kolovoznim trakama. Mi smo zbog toga predali krivičnu prijavu Osnovnom državnom tužilaštvu”, kažu iz “Viktorije ekspres”, navode „Vijesti“.
Prema njihovim riječima, uz krivičnu prijavu predali su i fotografije na kojima se vidi kako na tim mjestima, sa otvorenim škafovima, stoje i međunarodni autobusi, praveći gužvu u gradskom saobraćaju.
”Na ovim stajalištima rizikuje se život putnika, a na ove nezakonitosti niko ne reaguje, ni komunalna, ni saobraćajna inspekcija”, kazali su iz “Viktorije ekspres”.
Oglasili su se i bivši radnici koji su očekivali da će biti angažovani kroz stečaj, i izrazili nezadovoljstvo zbog ovakvog razvoja događaja. Oni ističu da ih ne zanima ko će kupiti “Simon vojaž” i atraktivnu Autobusku stanicu, već da žele samo da ponovo rade i zarađuju kako bi izdržavali svoje porodice.
Trenutno su kroz stečaj angažovana samo dva radnika, dok je “Viktorija ekspres” angažovala još oko petnaest radnika o svom trošku, za koji kažu da im u ovoj situaciji predstavlja “čisti gubitak”.
Na Rudešu nije ostao ni šraf, krali čak i instalacije iz autobusa
Ovo je drugi put da se najveći autoprevoznik sa sjevera prodaje iz stečaja. Firma se najprije zvala “Ivangradprevoz”, a zatim “Jugoprevoz”, kada je 2004. godine prodata kroz stečaj mješovitom preduzeću “Simon vojaž”. Tada je imala preko stotinu radnika i veliku vrijednost u voznom parku i drugoj imovini.
Iz “Viktorije ekspres” objašnjavaju da vrijednost na licitacijama pada zbog toga što je imovina pokradena.
”Kompletna oprema za tehnički pregled u krugu na Rudešu je pokradena. Tamo nije ostalo baš ništa, ni šraf. Šta reći ako se zna da su lopovi krali i instalacije iz autobusa koji su bili parkirani. Sve se to dešavalo prije uvođenja stečaja i za vrijeme štrajka”, kažu iz ove kompanije.
EKONOMIJA
Alabar obišao Kolašin: Rukovodstvo ga upoznalo sa potencijalima opštine
Alabar je sa Bakićem i Ivanovićem obišao grad, a potom je, prema nezvaničnim informacijama, sa predstavnicima nekoliko resora, kao i predsjednikom i potpredsjednicima Opštine Ivanovićem i Miodragom Bulatovićem (SNP), boravio na Sinjajevini, Bjelasici, ali i u NP Biogradska gora

Muhamed Alabar, investitor iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, stigao je u subotu u Kolašin, gdje je boravio do danas oko 15 sati. Sa njim su gradom prošetali predsjednik i potpredsjednik Opštine – Petko Bakić (Demokrate) i Vasilije Ivanović (Pokret Evropa sad).
Alabar je došao u Kolašin nakon što je u četvrtak, tokom RE:D konferencije u Podgorici, dobio poziv od čelnika lokalne izvršne vlasti “da dođe i upozna se sa potencijalima koje Kolašin nudi”.
Prema nezvaničnim informacijama Vijesti, za dolazak Alabara u Kolašin najzaslužniji je Ivanović, kojem se investitor iz Ujedinjenih Arapskih Emirata i najavio.
Alabar je sa Bakićem i Ivanovićem obišao grad, a potom je, prema nezvaničnim informacijama, sa predstavnicima nekoliko resora, kao i predsjednikom i potpredsjednicima Opštine Ivanovićem i Miodragom Bulatovićem (SNP), boravio na Sinjajevini, Bjelasici, ali i u NP Biogradska gora.
Ivanović nije želio da da izjavu za Vijesti povodom posjete Alabara, ali nije ni demantovao nezvanične informacije da investitor za nekoliko dana ponovo dolazi u Kolašin.
Bakić i Ivanović su u četvrtak investitoru iz UAE, kako je zvanično saopšteno, predstavili “dva ključna razvojna projekta koji se odnose na područja Sinjajevine i Bjelasice”. Kolašinci su predstavili projekte iz oblasti turizma, poljoprivrede i energetike, sa posebnim akcentom na održivi razvoj i valorizaciju prirodnih potencijala naše opštine.
Navodno, riječ je o ideji projekta radnog naziva Bjelasica 365, kao i sličnom vezanom za Sinjajevinu. Međutim, sa idejama koje su prezentovane Alabaru nijesu upoznati svi predstavnici kolašinske vlasti, ali ni građani, jer te ideje nikada nijesu zvanično prezentovane u Kolašinu.
EKONOMIJA
Berane: Poslije pet godina kapije autobuske stanice uskoro se otvaraju
„Narednih par dana ćemo otvoriti kapije autobuske stanice“, rekao je predsjednik opštine Đole Lutovac

Kapije autobuske stanice u Beranama napokon će biti otvorene narednih dana, saopštio je za Radio Crne Gore predsjednik opštine Đole Lutovac.
Odustalo se od ranije ideje da se osnuje opštinsko preduzeće koje će gazdovati stanicom o davanju u zakup ili javno-privatnom partnerstvu, što im je savjetovano, navodi Lutovac, pregovara se sa dva zainteresovana pravna lica.
Poslije pet godina kapije autobuske stanice u Beranama uskoro se otvaraju. U početku će funkcionisati kao uslužna stanica, kako bi se prevoznici i putnici sklonili sa ulice improvizovanog stajališta.
„Narednih par dana ćemo otvoriti kapije, a što se tiče odluke kako će autobuska stanica dalje funkcionisati, njih ćemo donijeti sada početkom maja“, rekao je predsjednik opštine Đole Lutovac.
Na stolu su dvije opcije, javno-privatno partnerstvo ili davanje u zakup.To je, navodi Lutovac, sugerisano tokom razgovora sa predstavnicima državnih institucija.
„Trenutno smo u pregovorima sa dva zainteresovana pravna lica. Vidjećemo šta će nam se više isplatiti. Da li da je damo u zakup ili da uđemo u javno-privatno partnerstvo“, istakao je Lutovac.
I bliži su odluci da se uđe u javno-privatno partnerstvo.
„Dati nekom ko odlično zna da radi taj posao i ko se već dokazao u tom poslu da radi opština, naravno da ubira prihode od toga“, rekao je gradonačenik Berana.
Od ranije ideje da se osnuje opštinsko preduzeće koje će gazdovati stanicom, odustalo se. Ne zbog toga što ne bi bilo isplativo i održivo, već zbog straha, kako kaže čelnik grada, od partijskog zapošljavanja.
Dok se čeka tačan datum za otvaranje i odluka o poslovanju autobuske stanice, bezbjednost objekta ispituje posebno formirana komisija.
„I nadstrašnice i samog objekta unutra. Kako bi mogli da otvorimo kapije, da u autobusi počnemo polako da ulaze, da to bude jedna uvertira pred zvaničnim otvaranjem autobuske stanice“, rekao je Lutovac.
Autobusku stanicu autoprevoznog preduzeća u stečaju, Simon Vojaž, opština je kupila krajem marta za nešto više od 970.000 eura.
EKONOMIJA
Lutovac: Vjerujem da će Alabar investirati na Jelovici
„Vjerujem da ćemo vrlo brzo imati konkretne odgovore, s obzirom da gospodin Alabar dolazi za nekoliko dana i da će imati određene prezentacije u Podgorici“, kazao je predsjednik Opštine Berane

Nakon konsultacija premijera Milojka Spajića s predsjednicima opština u vezi investicija iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, Opština Berane je kao lokaciju u koju bi trebalo investirati predložila Jelovicu.
Gostujući u Bojama jutra TV Vijesti, prvi čovjek Opštine, Đole Lutovac naveo je i zbog čega je baš ta lokacija odabrana.
„Mi smo u jednom vrlo kratkom roku kao projektnu ideju dali lokalitet Jelovice i za razlog što taj lokalitet spada u prostorni plan posebne namjene Bjelasica-Komovi u okviru koje postoji detaljni urbanistički plan Jelovice, gdje je razrađeno jedno kompletno turističko naselje, planski naravno sa tipskom gradnjom i iz tog razloga smo smatrali da je taj lokalitet idealan s obzirom da već postoje planska dokumenta koja su osnov i polazna tačka da bi nešto mogli realizovati. Pritom tu postoji sistem staza, sistem žičara, gondola, u što bi se sve moglo investirati, upravo iz tog razloga smo ponudili navedeni lokalitet“, rekao je Lutovac.
On je kazao i da će se uskoro znati sudbina njihovog predloga.
„Vjerujem da ćemo vrlo brzo imati konkretne odgovore, s obzirom da gospodin Alabar dolazi za nekoliko dana i da će imati određene prezentacije u Podgorici. Vjerujem da ćemo i u narednih 10-15 dana imati konkretne odgovore i da li će se investirati u sjever Crne Gore, odnosno konkretno na Jelovici. Mi verujemo da će to biti“, istakao je on.
- HRONIKA3 дана ranije
Pucnjava u Siti kvartu: Ranjen Igor Nedović
- DRUŠTVO4 дана ranije
Crna Gora dobija još jednog mitropolita: Episkop Metodije novi mitropolit Budimljansko-nikšićki
- DRUŠTVO2 дана ranije
(FOTO) Šavnik: Sletio sa puta, ispao iz auta i povrijeđen 12 sati visio iznad litice držeći se za rastinje
- DRUŠTVO3 дана ranije
Dijaspora u Luksemburgu večeras organizuje proslavu Dana nezavisnosti Crne Gore
- EKONOMIJA2 дана ranije
Alabar obišao Kolašin: Rukovodstvo ga upoznalo sa potencijalima opštine
- POLITIKA1 дан ranije
Đukanović: „Srpski svet“ je ljepše ime za „Veliku Srbiju“, za ono što je preteći kancer Crnoj Gori