Connect with us

DRUŠTVO

Posljednji avion Montenegro Airlinesa na prodaju za 24.000 eura, dugogodisnji direktor kompanije Zoran Đurišić apeluje da se sačuva kao muzejski eksponat: „Emotivno me pogodila ova vijest…“

Avion koji se sada prodaje fokker 100 bio je jedan od prvih aviona crnogorske kompanije koji je za 20 godina leta u službi Crne Gore bezbjedno prevezao stotine hiljada putnika i turista

Montenegro Airlines, Foto: arhiva

Stečajna uprava „Montenegro erlajnsa“ oglasila je prodaju posljednjeg aviona iz flote nekadašnje nacionalne avio kompanije na prodaju i to za 24 hiljade eura. Ostali avioni koji su bili u rashodovanom stanju ili ispravni prodati su ranije.

Ovaj koji se sada prodaje (fokker 100) bio je jedan od prvih aviona crnogorske kompanije koji je za 20 godina leta u službi Crne Gore bezbjedno prevezao stotine hiljada putnika i turista.

Osnivač i dugogodišnji direktora MA Zoran Đurišić kazao je „Vijestima“ da apeluje na Aerodrome, sadašnjeg državnog avioprevoznika i Vladu da kupe ovaj avion, sačuvaju ga od rezanja u staro gvožđe i pretvore u muzejski eksponat koji bi bio izložen na podgoričkom aerodromu.

„Emotivno me je pogodila vijest da je i posljednji fokker 100 na prodaji, i vratila me je 24 godine unazad kada je taj avion uvođen u flotu Montenegro Airlines-a. Teško je riječima dočarati koliko je truda i odricanja bilo potrebno da se sprovede nabavka Fokkera. To najbolje znaju oni koji su sa mnom gradili tadašnju kompanijsku flotu. U svakom slučaju, dolazak Fokkera 100 u Crnu Goru, u flotu njene nacionalne kompanije, važan je istorijski momenat za crnogorsko društvo i državu, jer upravo tada je stvoren najveći crnogorski brend koji će kroz početak 21. vijeka biti prepoznat i priznat u Evropi i Svijetu. Istovremeno, to je bila i prva, zvanična, legitimacije Crne Gore u EU i po EU standardima. Pozicioniranje Crne Gore na evropskoj i svjetskoj mapi, u mnogome je podurpijeto tim fokkerom. Iz tadašnje, a i iz današnje perspektive jasno je, a to su potvrdili i mnogi izvan Crne Gore, da je odluka o nabavci fokkera 100 bio jedan od najboljih poteza, kojim je otvoreno 7-8 “autoputeva”, do Frankfurta, Pariza, Rima, Londona, Ciriha… kojima je naša država postala u potpunosti otvorena i dostupna“, kazao je Đurišić.

On navodi da je svaki od fokkera, pa i ovaj posljednji, prevezao stotine hiljada putnika i u državni budžet direktno i indirektno inkasirali desetine miliona eura.

„Taj avion je omogućio svojevrsnu pobjedu nad tada velikim JAT-om, kada je MA tokom 2003 i 2004 godine, sa fokkerima, na linijama između Crne Gore i Beograda prevozio 65% putnika uprkos devet JAT-ovih boeinga. U jednoj rečenici, moglo bi se reći da je fokker 100, udario svojevrstan pečat na vezu između Crne Gore i EU. U sjećanje na blistavu istoriju ovog aviona, i pečat jednom vremenu koje svi pamtimo kao lijepo sa aspekta vazdušnog saobraćaja u Crnoj Gori, apelujem na crnogorske vazduhoplovne subjekte (Aerodrome, avio kompaniju) i Vladu, da se ovaj avion otkupi i na aerodromu u Golubovcima sačava kao eksponat, po ugledu na mnoge druge države, kao i na komšijsku Srbiju koja je između ostalog na sličan način sačuvala jedan DC9.

Smatram da iznos, u visini jednog prosječnog automobila, ne predstavlja prepreku da se obezbijedi svim sadašnjim i budućim generacijama djece, da mogu obići avion koji je 20 godina krstario od i ka crnogorskim vazdušnim lukama“, kazao je Đurišić.

Ostavite komentar

Postavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

DRUŠTVO

Blokada Blažovog mosta u Podgorici, „Kamo Śutra“: Ostavke nijesu više zahtjev već smjena potpredsjednika i ministra

Ponovili su da će nastaviti sa blokadama sve dok njihovi zahtjevi ne budu ispunjeni

Sa protesta, Foto: Biljana Matijašević

Neformalna grupa studenata “Kamo Śutra” blokirala je most Blaža Jovanovića u Podgorici.

„Danas, dok blokiramo most Blaža Jovanovića, održava se i protest u Zagrebu, dok naše kolege i koleginice u Novom Sadu blokiraju tri mosta. Jedan od ta tri mosta je Žeželjev most, koji je projektovao inženjer Branko Žeželj, isti čovjek koji je projektovao i most Blaža Jovanovića“, poručeno je sa protesta.

Naglašavaju da se sa ovih lokacija šalje jasna poruka svim liderima regiona.

„Poruka da su mladi spremni da se bore za svoje ideje i da ne prihvatamo da se na naše zahtjeve odgovara politikanski i površno“, istakli su.

Ponovili su da će nastaviti sa blokadama sve dok njihovi zahtjevi ne budu ispunjeni. Oni više ne traže ostavke već smjene ministra unutrašnjih poslova Danila Šaranovića i potpredsjednika vlade za bezbjednost i odbranu Alekse Bečića.

Na protest je ponovo došao i Blažo Đukanović, sin bivšeg predsjednika Crne Gore i Demokratske partije socijalista Mila Đukanovića.

Blažo Đukanović na protestu, foto: Biljana Matijašević

Iz grupe “Kamo Śutra” najavljeno da će most biti blokiran od 17 sati i 26 minuta do 18 sati i 30 minuta.

„Pošto odgovor premijera Milojka Spajića ne sadrži odgovore, sa blokade će se opet čuti zahtjevi“, navodi se u objavi grupe “Kamo Śutra” na društvenim mrežama.

Oni su pozvali sve građane i građanke da im se sjutra pridruže.

Neformalna grupa studenata “Kamo Śutra” pozvala je ranije Spajića da do 1. februara, mjesec nakon tragedije na Cetinju, organizuje konferenciju za medije na kojoj će iskazati jasne stavove o njihovim zahtjevima i obavijestiti javnost o tome šta je sve urađeno od 1. januara kako bi se poboljšala bezbjednost svih građana u Crnoj Gori.

U odgovoru Spajića studentima navodi se da su svi članovi Vlade podložni promjeni, nakon evaulacije rada i detaljne analize učinaka.

On je to kazao u odnosu na zahtjev studenata za ostavkama ministra unutrašnjih poslova Danila Šaranovića i koordinatora Biroa za operativnu koordinaciju organa obavještajno-bezbjednosnog sektora Alekse Bečića.

Foto: Biljana Matijašević

Spajić je u odgovorima podsjetio da je 3. januara održana vanredna sjednica Vijeća za nacionalnu bezbjednost, na kojoj su, povodom tragedije na Cetinju, donijeti brojni zaključci i preporuke, a koji su, kako je naveo, u najvećem dijelu komplementarni sa zahtjevima grupe “Kamo Śutra”.

Neformalna grupa studenata „Kamo śutra“ do sada je organizovala tri protesta, na kojima su ih podržale hiljade građana.

Cetinjanin Aco Martinović ubio je 1. januara 12 osoba, među kojima dvoje djece, i ranio četiri, od kojih je jedna preminula 9. januara u Kliničkom centru Crne Gore.

Nastavite sa čitanjem

DRUŠTVO

VIDEO Budva danas čista: Uklonjeno 150 tona smeća sa gradskih ulica

Uklonjeno je gotovo 150 tona smeća sa gradskih ulica, a potom i vodenim topovima oprane kontejnerske stanice.

Foto: Vuk Lajović

Radnici budvanske službe „Čistoće“ Komunalnog preduzeća uz asistenciju pripadnika Službe zaštite i spasavanja, te ekipe Vodovoda uspjeli su da do ponoći očiste grad.

Uklonjeno je gotovo 150 tona smeća sa gradskih ulica, a potom i vodenim topovima oprane kontejnerske stanice.

To se pohvalio i potpredsjednik Opštine Nikola Jovanović na društvenoj mreži Fejsbuk objavljivajući tok akcije čišćenja ujedno optužujući aktuelnog vd direktora Iliju Gigovića i Odbor da su oni krivci za petodnevni štrajk radnika zbog kojeg se Budva našla na pragu ekološke katastrofe.

Gigović mu nije ostao dužan optužujući Jovanovića da on stoji iza organizacije štrajka te da je nelegalno isplatio decembarsku platu radnicima jer se uplašio policije i tužilaštva jer su uključili u ispitivanje malverzacija u tom opštinskom preduzeću.

Izvor: Vijesti

Nastavite sa čitanjem

DRUŠTVO

Zemljotres kod Plužina

Prema raspoloživim podacima, epicentar potresa lociran je na deset kilometara od Plužina, u blizini sela Mratinje

Zemljotres magnitude 2,8 stepeni Rihtera zabilježen je u večeras u 21.05 časova, na području Crne Gore.

Prema raspoloživim podacima, epicentar potresa lociran je na deset kilometara od Plužina, u blizini sela Mratinje.

Hipocentar zemljotresa, prema podacima Zavoda za hidrometeorologiju i seizmologiju, smješten je na dubini od približno devet kilometara ispod površine zemlje.

BONUS VIDEO:

Nastavite sa čitanjem

Najčitanije