Connect with us

DRUŠTVO

MAGISTRALNI PUT

Put Berane – Bijelo Polje: Zbog radova autobusi kasne i do tri sata, nezadovoljstvo građana i prevoznika sve veće

Zbog zastoja i semafora na sedam do osam mjesta na toj kratkoj dionici od svega trideset kilometera, putovanje se maksimalno usporava, a autobusi jedva postižu da iz Podgorice krenu nazad na vrijeme, odnosno po redu vožnje

Radovi na putu, Foto: Alisa Hajdarpašić

Autobuski prevoznici za sjevera Crne Gore suočeni su sa velikim i višestrukim problemima, od kada je u avgustu ove godine počela rekonstrukcija puta od Berana do raskrsnice Ribarevine kod Bijelog Polja. Zbog zastoja i semafora na sedam do osam mjesta na toj kratkoj dionici od svega trideset kilometera, putovanje se maksimalno usporava, a autobusi jedva postižu da iz Podgorice krenu nazad na vrijeme, odnosno po redu vožnje.

Vlasnik „Eurošuntića“ iz Berana Fako Šuntić, kazao je Portalu RTCG da je na gubitku 70 odsto, što zbog goriva, što zbog manjka putnika koji u Bijelom Polju više neće da čekaju njegove autobuse, već se snalaze na druge načine.

„Mi imamo dva polaska za Podgoricu iz Berana, u osam i u deset sati, i u oba polaska hvataju nas radovi. Naš autobus koji krene u osam iz Berana ranije je po redu vožnje bio u 10.45 u Podgorici, a sada u 12 sati i 15 minuta. Vozač ne stigne da popije ni kafu, odmah mora nazad u 12.30 po redu vožnje“, objašnjava Šuntić.

Tu su, osim toga, i troškovi u gorivu, koji se u zimskim mjesecima uvećavaju u vrijeme čekanja na samafomrima na dionici gdje se izvode radovi, a autobus ne smije da se gasi zbog grijanja.

„Osim toga, postoji i treći problem, što je taj put sad u takvom stanju da stradaju djelovi, i amortizacija je ogromna. Ja lično sam htio da odustanem dok traju radovi. Pisao sam Ministarstvu saobraćaja, još nisam dobio odgovor“, kaže Šuntić.

Ovaj prevoznik, koji je dvadeset godina držao liniju za Beograd preko Rožaja i Novog Pazara, prekinuo je tu liniju zbog radova koji se izvode u dužini od dvadeset kilometara od Rožaja do graničnog prelaza Dračanovac.

Šuntić ukazuje i na to da trpe putnici u Beranama, koji ne znaju kada će naići autobusi kompanija „Ozlem“ i „Šućoturs“, kao i drugi, koji idu preko Rožaja i Novog Pazara prema Beogradu ili drugim gradovima u Srbiji.

„Poznat je već taj problem sa tim da ne radi autobuska stanica u Beranama. Sada vi zamislite majku sa djecom koja na onom improvizovanom stajalištu na ulici čeka i mrzne se. To je sramota. Nešto se ovdje mora raditi“, kaže vlasnik „Eurošuntića“, Fako Šuntić.

Vlasnik „Veljić prevoza“, Slobodan Veljić je za Portal RTCG sračunao i kaže da je po jednom polasku mjesečno u gubitku 60 sati.

„Mi nismo protiv radova, ali da pretvore ovu dionicu kao onu u Baću kod Rožaja, to nećemo dopustiti. Naš rad se dovodi u pitanje. Radovi na putu do Bijelog Polja su se odrazili i na broj putnika“, upozorava Veljić.

On očekuje da radovi zimus prestanu, ali se nada da izvođač, kompanija „Bemaks“, neće ostaviti takozvane „prelaze“ u ovakvom stanju kakvi su sada i da će ih privremneo asfaltirati.

Nervozni su i putnici malih automobila koji vrlo često poslije 17.30 sati u zimskom periodu, kada prestaju radovi, ne poštuju semafore, a onda se prave takozvani saobraćajni čepovi, zbog čega mora da interveniše policija. Jedan od semafora nalazi se odmah na izlazu iz Berana, u Tivranskoj klisuri, a policija je zbog nepoštovanja semafora za samo dva dana, u jednoj akciji, napisala 13 kazni, koje se kreću od 300 do 900 eura.

U najgorem položaju su oni građani Berana i Bijelog Polja koji zbog poslova svakodnevno moraju da voze ovom dionicom. Naime, dosta je je Beranaca koji rade u Bijelom Polju i Bjelopoljaca koji rade u Beranama, kao i trgovačkih putnika.

Čak i taksisti izbjegavaju sada da voze za Bijelo Polje, a cijene karti su podigli na dvadeset eura u jednom pravcu.

Kao i u „Eurošuntiću“ i „Veljić prevozu“ isto misle i vlasnici drugih autobuskih kompanija, poput „Elana“ iz Plava, „Ortaka“ iz Berana, „Ozlema“ i „Šućotursa“ iz Novog Pazara, „Bošura“, beogradske „Laste“ ili „Lensa“ koji ide prema Nišu. Svi oni, kao mnogi drugi koji voze prema Makedoniji i Kosovu, trpe velike štete zbog izvođenja radova.

Fako Šuntić smatra da izvođač mora korigovati radno vrijeme, dok se Slobodan Veljić zalaže da se što prije otvori put prema Kolašinu preko planine Jelovice, jer bi se, smatra, veliki dio vozača malih automobila opredijelio za tu relaciju, pa bi se ova dionica rasteretila.

Nezadovoljni su i građani ovog dijela Crne Gore, odnosno šest opština u regionu, Berane, Andrijevica, Gusinje, Plav, Petnjica i Rožaje. Grupa građana je za danas u podne najavila protest kod tunela „Klisura“ koji nikako da se završi i taj put i tunel puste u saobraćaj. Oni podsjećaju da i kada se ovaj put otvori, nije izgrađen put od Jezerina do Mateševa, već se mora kružiti lošim putem preko Kolašina.

Većina naših sagovornika i stanovnika ovih opština smatraju da su se našli saobraćajno zarobljeni, kao u „rezervatu“ zbog velikih radova koji su otvoreni u kratkom periodu odjednom na više dionica istog magistralnog puta, koji od granice Dračenovac vodi do auto-puta za Podgoricu.

Dvadeset kilometara puta od Špiljana do Rožaja „Štrabag“ radi već mnogo duže od planiranih rokova, rok za završetak radova od Berana do Bijelog Polja, koji je „Bemaks“ započeo u avgustu ove godine je naredne dvije godine, a tek potom, ili u međuvremenu treba da se otvore i radovi od Ribarevina do Lepenca prema Mojkovcu.

Već dugo se izvode radovi na putu od Kolašina do Mateševa. Sve to dovelo je region i šest gradova sjeveroistoka u saobraćajno slijepo crijevo, zbog čega vlada veliko nezadovoljstvo, kako među vlasnicima autoprevoznih preduzeća, radnika koji moraju svakodnevno da putuju, do običnih građana koji makar periodično imaju potrebu da idu prema Podgorici.

(RTCG)

Ostavite komentar

Postavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

DRUŠTVO

Elektroprivreda ne zna da li doći do poskupljenja struje u Crnoj Gori: Potrudiće se da ne dođe

Elektroprivreda za prvih pola godine imala gubitak od tri miliona eura

U Elektroprivredi u ovom trenutku ne znaju da li će se povećavati cijena struje u Crnoj Gori.

Predsjednik Odbora direktora EPCG-a Milutin Đukanović kazao je u Bojama jutra na TV Vijesti da će se o tome detaljno raspravljati, te da će se potruditi da ne dođe do poskupljenja.

Ističe da im poslovanje opterećuju brojni nameti, između ostalog proizvođači koji struju dobijaju po povlašćenim uslovima.

Elektroprivreda je za prvih pola godine imala gubitak od tri miliona eura, a Đukanović kao razlog za to navodi hidrologiju i uvjerava da će na kraju godine imati pozitivan rezultat, ne navodeći koliko bi on mogao biti.

Nastavite sa čitanjem

DRUŠTVO

Kroz tunel na Jelovici tokom avgusta prošlo blizu 200.000 vozila

Kako navode u Upravi za saobraćaj, najveća frekvencija evidentirana je uoči i tokom vikenda, a najviše je registrovano 4. avgusta i to 7.758 prolazaka

Tunel Klisura, Foto: Dragana Šćepanović

Automatski brojač saobraćaja, koji je instaliran na putu R24 Buča-Lubnice, od 1. do 31. avgusta registrovao je prolazak ukupno 191.795 vozila, koja su saobraćala na putnom pravcu Berane – Kolašin i obrnuto. U prosjeku, ovom dionicom, dnevno je prolazilo 6.187 vozila.

Kako navode u Upravi za saobraćaj, najveća frekvencija evidentirana je uoči i tokom vikenda, a najviše je registrovano 4. avgusta i to 7.758 prolazaka.

“Ovako visoka frekvencija saobraćaja u ovom periodu bila je i očekivana, jer je bio špic ljetnje turističke sezone. Prema kategoriji vozila, pomenutom dionicom najviše je prošlo vozila kategorije A1, odnosno putničkih automobila i to 174.156 i oni su činili 91% ukupnog saobraćaja. Takođe, registrovali smo i prolazak teških teretnih vozila i to 2.232, kojima je, napominjemo, zabranjeno da koriste ovu saobraćajnicu, zbog čega apelujemo na vozače da vode računa o tome i ne koriste ovaj putni pravac za prevoz tereta”, navode u Upravi.

Automatski brojač saobraćaja u istom periodu prošle godine, odnosno od 1. do 31. avgusta 2023. godine registrovao je 42.221, odnosno prosječno 1.362 vozila dnevno.

“Primjetno je da je, nakon otvaranja tunela Klisura došlo do povećanja frenkvencije saobraćaja, jer ovaj putni pravac znatno skraćuje vožnju od opština iz sjevernog dijela zemlje prema centralnom i južnom dijelu. Kako bi se podigao nivo bezbjednosti saobraćaja u kolašnskim naseljima kroz koje prolazi ovaj put, Uprava za saobraćaj je zajedno sa Opštinom Kolašin preduzela aktivnosti koje se tiču postavljanja horizontalne i vertikalne signalizacije na dionici od Kolašina do Jezerina. To je, napominjemo samo prvi korak, a u planu je rekonstrukcija dionice puta od Kolašina do Jezerina, kao o izgradnja obilaznice oko grada”, ističu u saobraćaju.

Dodaju da automatski brojač, od 18. marta kada je otvoren za saobraćaj put Lubnice-Klisura-Jezerine, registrovao je prolazak ukupno 703.958 vozila. Objašnjavaju da automatski brojač saobraćaja vrši neprekidnu detekciju po smjeru kretanja i kategoriji vozila 24 sata.

Izvor: RTCG 

Nastavite sa čitanjem

DRUŠTVO

Ovo su dva nova presretača policije za nadzor saobraćaja

U saopštenju MUP-a ističu, da povećana brzina i efikasnost reakcije na prekršaje kao što su prekoračenje brzine, agresivna vožnja i nepoštovanje saobraćajnih propisa, direktno će doprinijeti poboljšanju bezbjednosti svih učesnika u saobraćaju

Nova vozila za nadzor saobraćaja (Foto: MUP CG )

U cilju poboljšanja bezbjednosti na putevima, za potrebe Mobilne jedinice saobraćajne policije nabavljena su dva nova presretača marke BMW 430D X Drive.

Ova vozila, opremljena naprednim tehnologijama za detekciju saobraćajnih prekršaja, već su uključena u svakodnevni rad i kako poručuju u Ministarstvu unutrašnjih poslova, značajno će unaprijediti nadzor saobraćaja.

U saopštenju MUP-a ističu, da povećana brzina i efikasnost reakcije na prekršaje kao što su prekoračenje brzine, agresivna vožnja i nepoštovanje saobraćajnih propisa, direktno će doprinijeti poboljšanju bezbjednosti svih učesnika u saobraćaju.

„Sa odličnim tehničkim karakteristikama, kao što je ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 5,3 sekunde i maksimalnom brzinom od 250 km/h, ovi presretači omogućavaju policiji brz i efikasan odgovor u hitnim situacijama. Vozila su opremljena kompletnom svjetlosnom i zvučnom signalizacijom, kao i najmodernijim radarskim uređajima za precizno evidentiranje prekršaja u realnom vremenu. Očekuje se da će ovi presretači doprinijeti smanjenju broja saobraćajnih nesreća, kao i preventivnom djelovanju, omogućavajući policiji da bude stalno prisutna na ključnim saobraćajnicama. Ovo je samo jedan u nizu koraka koji Ministarstvo preduzima kako bi poboljšalo saobraćajnu bezbjednost i stvorilo sigurnije puteve za sve građane“, navode u saopštenju.

Nastavite sa čitanjem

Najčitanije