Connect with us

EKONOMIJA

NACRT KAPITALNOG BUDŽETA ZA 2024. GODINU

Za Berane budžetom 2 miliona eura, Cetinje 14, Rožaje 10,7, Mojkovac 6,3, Bijelo Polje 6, Tuzi 3,2…

U Beranama su planirane investicije od dva miliona eura, od čega najviše za rekonstrukciju i dogradnju Doma zdravlja od 550 hiljada eura, novu gradsku saobraćajnicu pola miliona, po 200 hiljada za područno odjeljenje škole u Donjim Lugama i rekonstrukciju Opšte bolnice

Berane (Ilustracija), Foto: Vijesti

Ukupna vrijednost kapitalnog budžeta za 2024. godinu, prema nacrtu u koji su “Vijesti” imale uvid, je 240 miliona eura. Od toga je za izgradnju druge faze auto-puta od Matešava do Andrijevice, vrijednog ukupno 605 miliona eura, u 2024. godini za prve radove predviđeno plaćanje u iznosu od 90 miliona eura, dok se preostali iznos sredstava iz budžeta od 150 miliona eura odnosi na oko 300 drugih projekata na državnom i lokalnom nivou.

Ovaj nacrt napravljen je na osnovu spiskova investicija koje su dostavile Uprava za kapitalne projekte, Uprava za saobraćaj, opštine i druge državne institucije. Konačni spisak je obradilo Ministarstvo finansija na osnovu konsultacije i iznosa raspoloživog novca, a poslat je na dodatno upoznavanje svim institucijama od kojih su dobijeni predlozi.

Kapitalni budžet je dio državnog budžeta. Ministar finansija Novica Vuković, prije tri dana je najavio da će Vlada predlog budžeta usvojiti naredne sedmice, nakon čega će ga poslati Skupštini na razmatranje.

Moguće je da nacrt kapitalnog budžeta bude izmijenjen u konsultacijama koje još traju, ali i na samoj sjednici Skupštine na predlog poslanika.

Prema podacima iz ovog nacrta, 121 milion je predviđen za projekte po opštinama, 90 miliona za auto-put i 29 miliona za međuopštinske i projekte koji se realizuju na državnom nivou.

U Beranama su planirane investicije od dva miliona eura, od čega najviše za rekonstrukciju i dogradnju Doma zdravlja od 550 hiljada eura, novu gradsku saobraćajnicu pola miliona, po 200 hiljada za područno odjeljenje škole u Donjim Lugama i rekonstrukciju Opšte bolnice.

Za Andrijevicu je prihvaćeno šest projekata ukupne vrijednosti 930 hiljada eura, od čega se najviše odnosi na “izgradnju transfer stanice” od 650 hiljada eura, a tu su i vodovodi za Konjuhe i Trešnjevo od po 100 hiljada i početak izgradnje sportske sale sa očelivanom isplatom u 2024. godini od 55 hiljada eura.

Za Bar je predviđeno 6,3 miliona eura, od čega se četiri miliona odnose na izgradnju Komande mornarice, 617 hiljada za sanaciju mosta Ujin potok, po pola miliona za trg i šetalište u Sutomoru i fiskulturnu salu u Mrkojevićima.

Za investicije na teritoriji Bijelog Polja predviđeno je šest miliona, od čega najviše po milion i po za ski-centar Cmiljača i Đalovića pećinu, kao i po milion za rekonstrukciju puta Tomaševo Pavino Polje i sanaciju klizišta na Dobrakovu.

U Budvi su predviđene investicije od 1,6 miliona, od čega po pola miliona za modernizaciju javne rasvjete i za rekonstrukciju postrojenje za otpadne vode.

Za Cetinje je planirano 14 miliona, od čega tri miliona za nastavak rekonstrukcije puta Cetinje – Čevo – Nikšić, po milion i po za Čekanje – Čevo i unaprijeđenje gradskih saobraćajnica. Za izgradnju sportske hale na Obilića poljani je predviđeno 1,2 miliona, za rekonstrukciju vodovodne mreže milion, rekonstrukciju Vučedolske ulice 800 hiljada.

Za investicije u Danilovgradu su predložene investicije od 4,7 miliona eura, od čega se 2,5 miliona odnosi na izgradnju nove kasarne, po milion za Martinićki put i renoviranje i proširenje UIKS-a Spuž.

U Gusinje je predviđeno ulaganje od 680 hiljada, od čega 410 hiljada za rekonstrukciju glavne ulice, 250 hiljada za put Gusinje – Vusanje,..

Za Herceg Novi se odnose investicije od 5,8 miliona od čega milion i po za izgradnju autobuske stanice, po milion za izgradnju gondole Igalo – Ilinica i rekonstrukciju šetališta u Igalu, 850 hiljada za vodovodnu mrežu na Luštici..

U Kolašinu su predviđene investicije od 9,7 miliona, od čega je 5,5 miliona za izgradnju garaže, hidrotehničkih instalacija i druge radove na skijalištu, milion za postavljanje radara na Bjelasici.

U Kotoru od ukupno 1,4 miliona, 600 hiljada je za rekonstrukciju bolnice u Risnu, 510 hiljada za parking kod početka žičare Kotor – Lovćen,…

Za Mojkovac su predviđena 6,3 miliona, od čega dva miliona za sanaciju kritične tačke Sokolovina na putu Mojkovac – Đurđševića Tara, po milion i po za ski-centar Žarski i rekonstrukciju puta Mojkovac – Vrgodo, milion za sanaciju smetlišta Zakršnica…

Za Nikšić je predviđeno 14,9 miliona, od čega se četiri miliona odnosi na rekonstrukcije dionice puta Nikšić – Kuside i Nikšić – Jasenovo Polje, dva miliona za Jasenovo Polje – Vidrovan, milion za rekonstrukciju stadiona FK Sutjeska, 800 hiljada za RTV Nikšić, 700 hiljada za rekonstrukciju Bulevara 13. jul.

U Opštini Petnjica planirano je finansiranje tri projekta od ukupno 202 hiljade eura, od čega 182 hiljade za sanaciju klizišta Podvale, a po 10 hiljada za gradski vodovod i sanaciju korita rijeke Popče i izgradnju kanalizacije.

Na Plav se odnose investicije od 2,5 miliona eura, od čega najviše 920 hiljada za rekonstrukciju gradske saobraćajnice, 220 hiljada za radiološko odjeljenje Doma zdravlja, 120 hiljada za gradsku tržnicu.

U Pljevlja će biti uloženo sedam miliona, a najviše dva miliona za put Vrulja – Miljakovići, milion i po za tolifikaciju, po milion za rekonstrukciju kasarne i vodosnabdijevanje.

Za Plužine se odnosi 896 hiljada, od čega je 590 za više seoskih vodovoda, 260 za sportsku halu.

U Podgorici su predviđene investicije od 16 miliona, od čega po oko milion i po za izgradnju zapadne obilaznice, put Petlja – Veruša – Lopate, za kliniku za mentalno zdravlje, po milion za početak izgradnje osnovne škole u Maslinama, dogradnju Arhitektonskog fakulteta, naučno tehnološki park, rekonstrukciju Bulevara Veljka Vlahovića.

Na investicije u Rožajama se odnosi 10,7 miliona od čega 7,1 milion za rekonstrukciju puta Rožaje – Špiljani, dva miliona za ski-centar Hajla, milion za drugu fazu obilaznice.

Za Šavnik su planirane investicije od 1,1 milion od čega se 700 hiljada odnosi na sanaciju klizišta Timar, 276 za sanaciju tunela Ivica.

I za Tivat je planiran milion iz državnog budžeta, od čega 511 hiljada za rekonstrukciju puta Lepetani – Tivat kod Donje Lastve i 500 hiljada za školu i vrtić u Radovićima.

U Tuzi će biti uložena 3,2 miliona, od čega po 600 hiljada za regulaciju korita Rujele, izgradnju puta Dinoša – Cijevna Zatrijebačka, pola miliona za bulevar Tuzi – Podgorica.

Za Ulicinj su predložene investicije od 1,6 miliona, od čega je milion za sanaciju mosta Kruče na putu Bar – Ulcinj, pola miliona za dogradnju Doma zdravlja.

Na Žabljak će biti uložen 1,1 milion. Po 400 hiljada za ski-centar i sanaciju klizišta Provalija, 260 hiljada za uređenje lokacije na ruti “Durmitorski prsten”.

Nova Opština Zeta je po prvi put u kapitalnom budžetu i to sa dvije investicije – izgradnja pijace od 520 hiljada eura i puta sa mostom do Manastira Vranjina.

Auto-put u budžetu, koštaće 650 miliona

Naredne godine počeće izgradnja druge faze auto-puta od Matešava do Andrijevice, vrijedna ukupno 605 miliona eura, a u 2024. godini je za prve radove predviđeno plaćanje u iznosu od 90 miliona eura.

Idejni projekat za dionicu od Mateševa do Andrijevice, dugu 24 kilometra, je u završnoj fazi kao i elaborat eksproprijacije zemljišta. Iz Monteputa je ranije najavljeno da će u 2024. godini pokrenuti postupak eksproprijacije zemljišta, kao i da paralelno sa tim očekuju završetak projektne dokumentacije i raspisivanje tendera za izvođenje radova.

Vlada planira i da sa završenom projektnom dokumentacijom i studijom isplativosti konkuriše za novac kod fondova Evropske unije.

Prema procjenama iz 2018. godinu izgradnja ove druge dionice auto-puta koštala bi 273 miliona eura, ali je u međuvremenu došlo do rasta cijena građevinskog materijala pa je prošle godine urađena nova analiza koja je troškove izgradnje procjenila na 550 miliona eura. Izgradnja ove dionice, prema ranijim najavama, trebala bi da traje dvije do dvije i po godine. Kod Andrijevice je predviđeno uključivanje auto-puta na magistralni put Andrijevica – Berane – Bijelo Polje.

Izgradnja prve dionice od Podgorice do Mateševa, sa “zaboravljenim petljama” i naknadnim radovima koštala je oko milijardu eura.

Za Jezerine – Lubnice još 7,2 miliona, nastavak bulevara Tivat – Jaz 2,5 miliona

Za međuopštinske i projekte na državnom nivou predviđeno je 29 miliona eura za 50 projekata.

Najviše novca će otići na završetak puta Lubnice – Jezerine, gdje je predviđeno plaćanje još 7,2 miliona eura. Za ovu dionicu su već pet puta mijenjani rokovi završetka, a sada je konačni kraj predviđen za februar naredne godine. Za ovaj put do sada je plaćeno 49,2 miliona eura, što je već bilo 14 miliona više od plana.

Za nastavak izgradnje bulevara Tivat – Jaz, predviđena su dva i po miliona, dva miliona za rekonstrukciju puta Bar – Kamenički most – Krute, milion i po za dionicu tunel Budoš – Danilovgrad, milion i po za prijekat poboljšanja bezbjednosti na državnim putevima, milion za put Čevo – Nikšić.

Po pola miliona je predviđeno za stomatološke ambulante u osnovnim i srednjim školama, i za adaptaciju jedinica Hitne medicinske pomoći.

Za pomoć opštinama u rješavanju infrastrukturnih problema planiran je iznos od 1,1 milion eura…

Za nabavku višenamjenskog broda za istraživanje mora i prateće opreme predviđen je iznos od 902 hiljade eura.

(Vijesti)

Advertisement
Ostavite komentar

Postavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

EKONOMIJA

Trgovine neće raditi 1. i 2. maja

Poručuju da za nepoštovanje slijede kazne

Foto: Berane online

Iz Uprave za inspekcijske poslove (UIP) podsjetili su sve privredne subjekte koji se bave trgovinom da ne mogu obavljati svoju djelatnost tokom Praznika rada koji obuhvata 1. i 2. maj odnosno srijedu i četvrtak.

„Podsjećamo sve privredne subjekte, koji se bave trgovinom na veliko i trgovinom na malo, da u skladu sa Zakonom o unutrašnjoj trgovini ne mogu obavljati djelatnost tokom Praznika rada koji obuhvata 1. i 2. maj odnosno srijedu i četvrtak“, navode iz Uprave za inspekcijske poslove.

Napominju da i tokom vjerskih, državnih i drugih praznika trgovina na veliko i trgovina na malo može se obavljati u:

apotekama;

specijalizovanim prodavnicama ili kioscima za prodaju hljeba, pekarskih proizvoda i kolača, cvijeća, suvenira, štampe, sredstava za zaštitu bilja ili pogrebne opreme;

benzinskim stanicama i prodavnicama za trgovinu na malo u okviru benzinskih stanica;

pijacama;

štandovima – tezgama, vitrinama i
automatima izvan pijaca i pokretnim prodavnicama;

prodavnicama, kioscima i automatima smještenim unutar zatvorenih područja autobuskih i željezničkih stanica, aerodroma i luka;

štandovima i kioscima u kojima se prodaju robe za vrijeme održavanja priredbi, festivala i manifestacija, sajmova i za vrijeme javnog prikazivanja kinematografskih djela;

skladištima za trgovinu na veliko.

„Ističemo da su za nepoštovanje pomenutih obaveza predviđene novčane kazne i zatvaranje objekata za dane u kojima nije dozvoljen rad i ovim putem apelujemo na privredne subjekte da poštovanjem propisanih obaveza daju svoj doprinos potpunoj primjeni zakona“, navode iz Uprave za inspekcijske poslove.

Kazali su i da će pored Call centra 080555555 za prijavu neregularnosti, građanima na raspolaganju tokom prazničnih dana biti i dežurni inspektori.

Kontakt telefoni dežurnih inspektora:

Srđan Simović 068881797, Podgorica
Milan Petrović 068872715, Podgorica
Jasmina Tuzović 068808874, Podgorica
Svetlana Veljić 067820525, Bar
Darka Radulović 068826546, Bar
Olga Bulatović 067620081, Ulcinj

Nastavite sa čitanjem

EKONOMIJA

Radovi na izgradnji zaobilaznice oko Rožaja nakon 16 godina u finalnoj fazi

Ovaj projekat je dobio u narodu naziv „Skadar na Bojani“

(Foto: Tufik Softić)

Radovi na završetku zaobilaznice oko Rožaja, koji traju već šesnaest godina, biće nastavljeni krajem maja ili početkom juna, kada Uprava za saobraćaj izabere novog izvođača. Novim tenderom koji je upravo raspisan, predviđeno je da radovi ne mogu da traju kraće od 350, ali ni duže od 450 dana. Portal RTCG je u više navrata pisao o tome da je iz Uprave za saobraćaj najavljeno da će ovaj projekat, koji je dobio u narodu naziv „Skadar na Bojani“, biti završen, iako je to malo ko u Rožajama vjerovao.

Podsjetimo, prva faza projekta je počela da se gradi početkom 2008. godine i trebalo je da bude završena do kraja iste godine. Četiri godine nakon toga izvođač „Konstruktor inženjering“ iz Splita je otišao u stečaj, a iz posla su se izvukli i podizvođači „Integrač inženjering“ iz Banja Luke i tek formirana podgorička kompanija „Bemaks“.

Najave tadašnjeg ministra saobraćaja Ivana Brajovića da će ubrzo raspisati tender i završiti polsove prve faze u 2014. godini, ostale su mrtvo slovo na papiru.

(Foto: Tufik Softić)

Sarajevska firma „Euro asfallt“ sa partnerima posao izgradnje druge faze i dovršetka prve, dobila je 2017. godine, kada je ministar već bio kadar Bošnjačke stranke, Osman Nurković. Oko dvadeset miliona eura je bilo opredijeljeno za taj poduhvat, iz kredita Evropske investicione banke (EIB).

Bosanci sa partnerima iz Crne Gore imali su roko od 730 dana, ili dvije godine da projekat privedu kraju, od uvođenja u posao, u decembru 2017. što je značilo da su ga morali završiti do kraja 2019. godine.

Nekoliko pehova, kao što je rušenje mosta Veliki Ibarac i urušavanje tunela Ibarac, zatim pandemija korona virusa, kao i neriješeni imovinsko pravni odnosi, bili su razlog zbog čega je taj rok produžavan dva puta, do kraja 2021. godine. Bosanska firma, koja je je u međuvremenu došla u Crnoj Gori na loš glas i zbog puta preko Jelovice, koji su gradili četiri godine duže od predviđenog roka i preko dvadeset miliona skuplje od ugovorene cijene, ni ovaj rok za završetak zaobilaznice oko Rožaja nisu ispoštovali.

Oni su se povukli iz posla kada su naplatili oko 17,5 miliona eura, ali su im nove crnogorske vlasti naplatile penale u iznosu od preko milion eura i raskinuli ugovor sa njima u oktobru prošle godine.

Prije dva mjeseca direktor Uprave za saobraćaj Radomir Vuksanović izjavio je da će tokom aprila raspisati tender za novog izvođača, nakon što im je kroz javne radove odobreno novih osam miliona eura za konačni završetak projekta.

(Foto: Tufik Softić)

Ako ovi rokovi koji su sada postavljeni budu ispoštovani, Rožaje bi za godinu, a najkasnije godinu i tri mjeseca od uvođenja novog izvođača u posao. To bi značilo skoro 18 godina od početka gradnje.

Zaobilaznica oko Rožaja, koja počinje u mjestu Zeleni na ulazu u Rožaje iz pravca Srbije, i završava se kod mosta Crnja, na izlazu iz grada, koštaće tako državu Crnu Goru ukupno oko dvadeset pet miliona eura, umjesto 19,7 da su je Bosanci završili u roku koji im je postavljen kada su posao dobili.

To sa „Euroasfalt“ nije kraj problema, jer ih čekaju brojni sporovi sa građanima Rožaja, kojima su uništili imanja, ostavljajući materijal koji je sada teško ukloniti.

Braća Demić, Mustafa i Enver krajem ove sedmice imaju ročište u sporu koji sa Bosancima vode već dvije godine zbog devastiranja 2,3 hektara zemljišta.

Protiv bosanske kompanije „Euro asfalt“ postoje dva predmeta u Specijalnom državnom tužilaštvu Crne Gore.

(Izvor: RTCG)

Nastavite sa čitanjem

EKONOMIJA

Benzin i eurodizel skuplji od ponoći

Eurosuper 95 i 98 poskupiće po dva, odnosno tri centa, eurodizel skuplji za cent

Ilustracija, Foto: Shutterstock

Eurosuper 95 i 98 biće skuplji od ponoći, saopštilo je Ministarstvo rudarstva i energetike.

Kako su naveli iz ovog vladinog resora, eurosuper 95 i 98 poskupiće dva i tri centa i u narednih 15 dana koštaće 1,62 eura, odnosno 1,66 eura po litru.

Eurodizel će poskupiti za cent i koštaće 1,49 eura po litru.

Poskupiće i lož ulje za cent, pa će naredne dvije sedmice koštati 1,45 eura po litru.

„Saglasno odredbama Uredbe o načinu i visini elemenata na osnovu kojih se formiraju maksimalne cijene naftnih derivata, naredni obračun će se obaviti 22. aprila, a eventualno izmjenjene cijene naftnih derivata važiće od 23. aprila“, piše u saopštenju resora.

Nastavite sa čitanjem

Najčitanije